۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۲۴

فرمانده مرزبانی ناجا:

طرح مسدودسازی مرزهای کشور در بازه ۵ ساله انجام می‌شود

طرح مسدودسازی مرزهای کشور در بازه ۵ ساله انجام می‌شود

مریوان- فرمانده مرزبانی ناجا گفت: امیدواریم در یک فرآیند پنج‌ساله در برنامه هفتم کشور بتوانیم انسداد مرزهای کشور را پیش از گذشته تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمد علی گودرزی روز شنبه در دیدار با مرزبانان در پاسگاه مرزی «سردار سلیمانی» مرز باشماق مریوان اظهار داشت: در کشور ما چند سالی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت عزم خود را جزم کرده اند که انسداد مرزها، معابر نفوذی، خلاء های مرزی، احداث پایگاه‌ها، برجک‌ها و راه‌های مرزی را به ویژه در استان‌های مرزی کردستان، آذربایجان غربی و بخشی از کرمانشاه تقویت شود.

وی افزود: انسداد مرز در هر کشوری تأثیر بسزایی در تولید امنیت پایدار دارد و امیدواریم در یک پروسه پنج ساله در برنامه هفتم کشور بتوانیم انسداد مرزهای کشور را پیش از گذشته تقویت کنیم.

فرمانده مرزبانی کشور خاطرنشان کرد: تقویت تجهیزات و امکانات مهندسی زرهی در مرزبانی و تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی و عمود پروازها، هلی شات و پهباد ها از جمله مواردی است که نقش بسزایی در پایش مرزها دارد.

سردار گودرزی افزود: در بسیاری از کشورهای دنیا طرح انسداد مرزها اجرا شده است و کنترل مرزهای خود را با سیستم‌های الکترونیکی و اپتیکی انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ما نیز در چند سال اخیر زیرساخت‌های لازم برای استفاده از سیستم‌های الکترونیکی و اپتیکی در مرزها فراهم شده است و اولویت انتظامی و مرزبانی کشور نیز بر همین مبنا استوار است.

سردار گودرزی تصریح کرد: در اجرای طرح انسداد مرز به طریق‌های مختلف از جمله احداث دیوار، استفاده از سیستم‌های الکترونیکی و اپتیکی، اضافه کردن هنگ گروهان، پاسگاه و برجک استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: هم افزایی، همدلی و هماهنگی خوبی بین مردم با مرزبانان وجود دارد و معتمدین و ریش سفیدان مناطق مرزی با مرزبانان همکاری خوبی دارند.

کد خبر 5453911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha