۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۳۸

از ابتدای طرح نوروزی؛

۴۳۱ نفر در تصادفات کشور جان باخته‌اند/ ایربگ‌ها باز نمی‌شود

۴۳۱ نفر در تصادفات کشور جان باخته‌اند/ ایربگ‌ها باز نمی‌شود

اصفهان- فرمانده پلیس راهور ناجا گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۴۳۱ نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را ازدست‌داده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید کمال هادیانفر بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت تردد و تصادفات در نیمه اول تعطیلات نوروزی اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت تردد در محورهای کشور در نیمه اول تعطیلات فروردین مناسب بود و محدودیتی نداشتیم و تنها در محور تهران در محور شمال به جنوب و یا جنوب به شمال را یک طرفه کردیم.

وی افزود: در محورهای شمال، جنوب، غرب و شرق کشور محدودیتی نداشتیم و تردد در حال انجام است.

افزایش ۴۸ درصدی تردد

فرمانده پلیس راهور ناجا با بیان اینکه افزایش ۴۸ درصدی تردد را در کشور داشته‌ایم، ادامه داد: این در حالی است که پیش بینی ما ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش سفرها بود.

وی با بیان اینکه دیروز دومیلیون و ۵۰۰ هزار تردد رفت ثبت شده است، افزود: طی دیروز گذشته شاهد افزایش تصادفات بودیم که موج رفت و برگشت را داشتیم.

سردار هادیانفر با بیان اینکه نگران تصادفات هستیم، افزود: ۳۰ درصد تصادفات واژگونی است که به دلیل ناتوانی در کنترل خودرو اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: در محورهای شمالی بارش را داریم و واژگونی را داریم و در جاده‌های جنوبی نیز علت وقوع این حوادث طولانی بودن جاده‌ها است.

فرمانده پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ۸۲ درصد از تصادفات به علت سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی اتفاق می‌افتد، افزود: رانندگان باید بیشتر در حین رانندگی توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: تا دیروز ۴۳۱ نفر در تصادفات جان باختند و هشت هزار و ۳۰۰ نفر نیز مصدوم شدند و با توجه به ۹ روز مانده تا پایان تعطیلات این عدد خوبی نیست.

۳۲ درصد فوتی‌های تصادفات سرنشین هستند

سردار هادیانفر با بیان اینکه چنانچه روند اینگونه ادامه داشته باشد تا پایان تعطیلات به یک هزار نفر فوتی می‌رسیم، ادامه داد: ۳۲ درصد از فوتی‌های سرنشینان و به ویژه کودکان و سالمندان هستند که از کمربند استفاده نمی‌کنند.

وی افزود: ایربگ‌ها جان پناهی برای مردم نیست و باید ایمن سازی خودروها مورد توجه باشد.

فرمانده پلیس راهور ناجا گفت: بیشترین تصادفات در ساعات ۱۶ تا ۲۰ و پس از آن ازساعت ۱۲ تا ۱۶ است.

کد خبر 5454139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha