۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۱۹

سالک در گفتگو با مهر:

دولت برای رفع موانع تولید بیشتر تلاش کند/ راهکار تحقق شعار سال

دولت برای رفع موانع تولید بیشتر تلاش کند/ راهکار تحقق شعار سال

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه رشد تولید ملی ۲۱ مانع دارد، گفت: برای رفع موانع، باید دولت و مسئولان تلاش گسترده‌ای کنند.

حجت‌الاسلام احمد سالک، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه مقام معظم رهبری هرسال بر اساس مطالعات و نیازهای جامعه، شعار سال را انتخاب می‌کنند، گفت: ایشان با این تصمیم به سمت اقتصاد برتر در سطح جهان و خودکفایی در کشور حرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: از دیگر اهداف نام‌گذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری، صادرات محوری و رشد تولید ملی برای رفع نیازهای داخلی کشور و همسایگان است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه رشد تولید ملی ۲۱ مانع دارد، گفت: برای رفع موانع باید دولت و مسئولان تلاش گسترده‌ای کنند. یکی از همین موانع را می‌توان بانک‌ها دانست؛ چراکه به جای قراردادن سرمایه در اصل رشد تولید ملی، بنگاه‌داری می‌کنند.

سالک با تشریح اینکه شعار امسال از ویژگی خاصی برخوردار است، اظهار داشت: این ویژگی شامل پیوند زدن رشد تولید ملی با ۶۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان به ویژه در محور کشاورزی و صنعتی است که می‌تواند با عدم اشتغال جوانان، مخصوصا جوان تحصیل کرده مقابله کند.

وی تاکید کرد: اگر به هر کدام از واژگان «تولید، دانش‌بنیان، کارآفرین» دقت کنیم، متوجه می‌شویم که یک ارتباط پیوسته‌ای با هم دارند؛ رشد تولید بدون دانش روز نمی‌تواند اشتغال‌آفرینی داشته باشد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، آحاد مختلف مردم به ویژه افراد متخصص در کشاورزی و صنایع را در مرحله اول مخاطبان شعار سال دانست و خاطرنشان کرد: در مرحله دوم نیز کسانی که باید بستر مربوطه را فراهم کنند مانند مجلس، دولت، قوه قضاییه و نهادهای ذی‌ربط مخاطب مقام معظم رهبری در شعار سال هستند.

سالک اضافه کرد: سومین مخاطب شعار سال هم کسانی هستند که باید مانع شکست تولید بشوند؛ یعنی به طور جدی با قاچاق مقابله کنند تا رشد تولید ملی به پیشرفت برسد و اشتغال نیز افزایش یابد.

وی با ذکر دو توصیه مهم مقام معظم رهبری بیان کرد: اول آنکه مسئولان باید اختلاف‌ها را کنار بگذارند؛ زیرا اختلاف ناشی از بی‌تقوایی است و دوم اینکه باید در تحقق شعار سال هم‌افزایی کنند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: همیشه باید به بحث کشاورزی اهمیت داد زیرا به تغذیه مردم مربوط بوده و یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری، تهیه کالاهای اساسی و معیشت مردم است. تحقق بخشیدن این مسئله نیز به کمک، تولید دانش‌بنیان صورت خواهد گرفت.

سالک با اشاره به اینکه آینده این اقتصاد نباید متصل به نفت باشد، یادآور شد: باید بتوانیم هر زمان که می‌خواهیم شیر نفت را باز و بسته کنیم و آن قدری در اقتصاد قدرتمند بشویم که مانند مباحث نظامی، قدرت بازدارندگی داشته باشیم. هدف اصلی ایجاد یک تمدن اسلامی است.

کد خبر 5454253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha