۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۳۴

فرماندار بیرجند خبر داد؛

پیشنهاد شهر باقران به وزارت کشور

پیشنهاد شهر باقران به وزارت کشور

بیرجند- فرماندار بیرجند گفت: برای دو روستای امیرآباد و حاجی آباد در حاشیه شهرستان پیشنهاد شهر باقران را به وزارت کشور داده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فاضلی فرد ظهر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گفت: همان طور که آقا اعلام داشتند این دولت، دولت مردمی است این سرلوحه کارمان است که در کنار مردم باشیم و هنر نمایی مردم این بود که دولتی را روی کار آوردند که مردمی است و حجت را بر ما تمام کردند که این افتخار ما است.

فرماندار بیرجند ادامه داد: در این مدت کوتاهی که من آمدم سعی شد تا یک مقدار از عقب ماندگی‌هایی که در مناطقی از شهر داشتیم کمک کنیم تا توسعه یافتگی همه جانبه ای صورت گیرد که یکی از این اقدامات مربوط به بخشی از مناطق شهر مثل مهرشهر بود که از برخی امکانات محروم بود و توجه کمتری شده بود و مناطق حاشیه شهر و روستاهایی که تمرکز جمعیت داشتیم متناسب با آن‌ها زیرساخت‌ها توسعه پیدا نکرده بود و اقداماتی در این زمینه شروع کردیم.

وی با اشاره به اینکه برای دو روستای امیرآباد و حاجی آباد حاشیه شهر پیشنهاد شهر باقران شده است ادامه داد: این طرح به وزارت کشور منعکس شده که انشاالله به زودی به نتیجه برسد و آنجا شهر جدیدی ایجاد شود تا زمینه توسعه فراهم شود.

وی در مورد بخش شاخنات هم افزود: به دلیل دوری از مرکز یکسری عقب ماندگی‌هایی دارد که مصوباتی داریم که به دلیل تعلل‌هایی به مشکل خورد و با رأی دیوان عدالت موقتاً متوقف شد اما کارها در حال انجام است که منتظر رأی دیوان هستیم تا مانع برطرف شود و آنجا با توجه به کانون جمعیت و فاصله با مرکز بخش جدیدی ایجاد شود و با استقلالی که در آنجا ایجاد شود از امکانات خوبی برخوردار می‌شوند.

به گفته وی در زمینه دهگردشی هم برنامه‌های خوبی در برنامه کاری داریم که در حال انجام است با تیم‌هایی که تشکیل شده است بازرسی‌هایی به صورت حضوری از روستاها در حال انجام است.

فاضلی فرد در زمینه قیمت‌ها که دغدغه اصلی مردم است اظهار کرد: بخشی مربوط به تصمیمات کشوری است ولی با نظارت‌های گسترده‌ای که در روزهای پایانی سال انجام شد قیمت‌ها کنترل شد و عرضه مواد اولیه به وفور در اختیار مردم قرار گرفت.

وی در مورد تأمین میوه مورد نیاز مردم از محصولات استان و قیمت مناسب هم گفت: در شهر بیرجند مردم از میوه شهرهای دیگر استفاده می‌کردند که با شهرداری هماهنگ کردیم و بازار خود را فعال کردند که در اختیار مردم قرار دادند تا میوه با قیمت مناسب و کیفیت در اختیار مردم قرار می‌گیرد کار شروع شد و در بازرسی در ایام نوروز قیمت‌ها تا حدی کنترل شده بود.

به گفته وی در بحث صنوف آلاینده که یکی از مشکلات اساسی شهر است که بیش از ۱۵ سال اقدام اساسی انجام نشده با حمایت استاندار جمع بندی‌هایی انجام شد که تقریباً نهایی شده تا مشکلات برطرف شود.

فرماندار بیرجند افزود: همانند مجتمع هلال مرکز شهر که چند سال به تعویق افتاد تا ۷ ماه گذشته برطرف می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

کد خبر 5456243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha