۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۵:۳۱

مهر بررسی کرد؛

اوضاع ملتهب و پیچیده در اراضی اشغالی/«انتفاضه رمضانی» در راه است؟

اوضاع ملتهب و پیچیده در اراضی اشغالی/«انتفاضه رمضانی» در راه است؟

تشدید اقدامات خصمانه و تجاوزکارانه صهیونیست ها علیه فلسطینیان در ایام ماه مبارک رمضان، اراضی اشغالی را در آستانه ظهور و بروز یک «انتفاضه رمضانی» قرار داده است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل رامین حسین آبادیان: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، سلسله اقدامات تجاوزکارانه و خصمانه نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی در نقاط مختلف اراضی اشغالی بیش از هر زمان دیگری تشدید شده است. صهیونیست‌ها طی شب‌های گذشته مناطق مختلف فلسطین اشغالی به ویژه شهر قدس را مورد تعرض قرار داده‌اند. در این میان منطقه «باب العامود» بیش از دیگر مناطق مورد تعرض واقع شده است.

در همین ارتباط، گروه‌های مختلف فلسطینی به اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی واکنش نشان داده‌اند. «محمود ربیع» سخنگوی جنبش «فتح» گفت: سیاست‌های خصمانه و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به ویژه در قدس اشغالی باعث انفجار اوضاع در اراضی اشغالی خواهد شد. این شخصیت فلسطینی افزود: یورش تحریک آمیز «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم اسرائیل به منطقه «باب العامود» از دیدگاه ما محکوم است. در همین حال، حمله به نمازگزاران فلسطینی در ماه مبارک رمضان اقدامی شنیع است که صهیونیست‌ها آن را انجام می‌دهند.

علیرغم تشدید اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها در ماه مبارک رمضان، سازمان ملل متحد همچنان سیاست سکوت را پیشه می‌کند از سوی دیگر، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس با «تور وینسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در فرایند صلح در منطقه غرب آسیا گفتگو کرد. گفتگوی هنیه و وینسلند به صورت تلفنی انجام شد. رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در جریان این گفتگوی تلفنی در خصوص آخرین تحولات اراضی اشغالی با مقام سازمان ملل رایزنی کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در گفتگو با هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در فرایند صلح در منطقه غرب آسیا خواستار عمل کردن این سازمان به نقش خود در مقابله با اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی شد. در همین ارتباط، اسماعیل هنیه خطاب به وینسلند گفت: سازمان ملل متحد باید به نقش خود در جلوگیری از تداوم تجاوزات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و نمازگزاران فلسطینی به ویژه در ماه مبارک رمضان، عمل کند.

اوضاع ملتهب و پیچیده در اراضی اشغالی/«انتفاضه رمضانی» در راه است؟

باتوجه به تحولات کنونی در اراضی اشغالی به ویژه در قدس اشغالی و نیز در کرانه باختری، اوضاع در این اراضی بیش از پیش ملتهب شده است. اظهارات اخیر «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز آتش خشم فلسطینیان را شعله ور ساخته است. بنت اخیراً در اظهارنظری جنجالی ضمن بی توجهی به عصبانیت فلسطینیان از تداوم شهرک سازی ها، تأکید کرد که احداث شهرک‌های صهیونیست نشین طبق برنامه قبلی و بدون هیچ وقفه‌ای ادامه پیدا خواهد کرد.

همین اظهارنظر کافی بود تا فلسطینیان بار دیگر به خشم آیند. در همین ارتباط، بامداد چهارشنبه بود که یک فلسطینی به وسیله خودروی خود دو صهیونیست‌ها در النقب زیر گرفت و آنها را به شدت زخمی کرد.

هشدار سخت گروه‌های مقاومت به تل آویو نشان می‌دهد که اراضی اشغالی در آستانه شکل گیری یک انتفاضه رمضانی قرار گرفته است آنچه که واضح به نظر می‌رسد این است که عملیات‌های مقاومتی در اراضی اشغالی به ویژه در کرانه باختری بیش از هر زمان دیگری تشدید خواهند شد. کما اینکه اخیراً گروه‌های مقاومت فلسطین با صدور بیانیه‌ای به مقامات سیاسی و فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی در خصوص تشدید تنش‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی هشدار داده و اعلام کردند که پاسخ حمله را با حمله می‌دهند.

گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه هشدار آمیز خود خطاب به مقامات رژیم صهیونیستی عنوان کرده‌اند که تحت هیچ شرایطی از استیفای حق و حقوق فلسطینیان کوتاه نخواهند آمد. بر اساس آنچه که گفته شد، بعید نیست که در طول ماه مبارک رمضان شاهد شکل گیری مقاومت مسلحانه در کرانه باختری باشیم؛ چیزی که صهیونیست‌ها به شدت از آن هراس دارند و معتقدند که در صورت مسلح شدن فلسطینیان ساکن کرانه باختری، معادلات به کلی دستخوش تغییر خواهد شد.

اوضاع ملتهب و پیچیده در اراضی اشغالی/«انتفاضه رمضانی» در راه است؟

فراگیر شدن مقاومت مسلحانه در کرانه باختری موجب خواهد شد تا معادلات در اراضی اشغالی به طور کامل به نفع گروه‌های مقاومت تغییر کند؛ کما اینکه هم اکنون نیز به دلیل گسترش دامنه عملیات‌های مقاومتی در سراسر اراضی فلسطینیان، تغییر معادلات به نفع مقاومت را به دنبال داشته است.

این واقعیت را نیز نمی‌توان انکار کرد که در صورت تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی، انتفاضه رمضانی دامن گیر تل آویو خواهد شد. اوضاع ملتهب اراضی اشغالی به ویژه در قدس و کرانه باختری موجب شده است تا فلسطینیان مترصد فرصتی برای خالی کردن جام غضب خود بر سَر صهیونیست‌ها باشند. بنابراین، در سایه چنین فضایی، بعید نیست که در طول ماه مبارک رمضان شاهد شکل گیری انتفاضه بزرگی علیه رژیم صهیونیستی باشیم.

در همین راستا، «هانی ثوابته» عضو کمیته مرکزی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در سخنانی گفت: جنایات نظامیان و شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست علیه ساکنان قدس، کرانه باختری و دیگر اراضی اشغالی با توجه به بی‌اعتنایی این رژیم به تمامی قوانین و معاهدات بین‌المللی، باید از طریق مقاومت پاسخ داده شود.

ثوابته در ادامه تصریح کرد: ملت افزایش دامنه عملیات‌های مقاومتی در اراضی اشغالی این پیام را به صهیونیست‌ها مخابره کرد که آنها از طریق ایجاد نا امنی برای فلسطینیان نمی‌توانند برای خود امنیت خریداری کنند فلسطین گزینه‌ای جز مقاومت پیش روی خود ندارد. وی افزود که مقاومت در نبرد شمشیر قدس، زمانی که دشمن صهیونیستی گمان می‌کرد می‌تواند علیه ساکنان شیخ جراح و قدس اشغالی دست به هر جنایتی بزند، درسی فراموش نشدنی و دردناک به صهیونیست‌ها داد. این شخصیت فلسطینی عنوان کرد که بیانیه هشدار آمیز گروه‌های مقاومت تأکیدی بود بر اینکه فلسطینیان هرگز اجازه نخواهند داد دشمن صهیونیستی علیه هیچیک از شهرهای فلسطینی دست به جنایت بزند بدون اینکه پاسخی دریافت کند.

بر این اساس، واضح است که فلسطینیان برای مقابله با رژیم صهیونیستی به خصوص در ماه مبارک رمضان، گزینه مقاومت فراگیر را در دستور کار خود قرار داده‌اند. آنها با استفاده از ابزارهای مختلف و به اشکال گوناگون، از گزینه مقاومت برای رویارویی با رژیم صهیونیستی بهره برداری خواهند کرد.

لذا همانطور که پیشتر گفته شد بعید نیست که در طول ماه مبارک رمضان شاهد ظهور و بروز یک «انتفاضه رمضانی» باشیم؛ انتفاضه‌ای که قطع به یقین دامنه آن تنها در ماه مبارک رمضان محدود و محصور نخواهد ماند و فراتر از آن خواهد رفت. این مسأله خود به تنهایی نشان می‌دهد که تا زمان عدم پایان اشغال و اشغالگری در اراضی اشغالی، صهیونیست‌ها نمی‌توانند رنگ آرامش و ثبات را به خود ببینند.

کد خبر 5461129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناصر IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
      0 0
      خبرگزاری محترم مهرضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در ماه ضیافت الهی این حقیر از اطلاع رسانی شما بیطرفانه شما فارغ از گرایشهای سیاسی و بدون حواشی کمال تشکر را دارم از خداوند متعال آرزوی توفیق روز افزون برای شما و کلیه عواملی اجرایی خبرگزاری مهر رادارم