۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۰۳

امام جمعه دیباج:

مجتمع دامپروری دیباج مطالبه جدی است/ خسران مردم به سبب اختلافات

مجتمع دامپروری دیباج مطالبه جدی است/ خسران مردم به سبب اختلافات

دامغان- امام جمعه دیباج با بیان اینکه احداث مجتمع دامپروری در دیباج مطالبه مردمی است، گفت: این طرح یکی از مهم‌ترین مصوبات سفر استاندار سمنان بود که بلاتکلیف مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین قریب بلوک صبح آدینه در نشستی با خبرنگاران به میزبانی دفتر خود با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مصوبه سفر استاندار سمنان و مطالبه دامداران منطقه دیباج احداث مجتمع دامپروری است، تاکید کرد: متأسفانه به دلیل عدم همکاری دو نظام صنفی این مطالبه مردم محقق نشده و در بلا تکلیفی قرار دارد.

وی با بیان اینکه دیباج ۱۲۰ دامدار با ۳۵ هزار رأس دام دارد، افزود: اختلاف دو نظام صنفی نباید جلوی احداث مجتمع دامپروری که تاکید استاندار سمنان و مسئولان اجرایی بوده را بگیرد و مردم را از این حق بزرگ محروم سازد.

وی با بیان اینکه مجتمع دامپروری در دیباج خواسته ۱۰ ساله دامداران است و انتظار داریم استاندار سمنان و مسئولان ارشد شهرستان دامغان با ورود مجدد به موضوع، این اختلاف را برطرف کنند، ابراز کرد: کشاورزی و دامپروری دو ظرفیت این منطقه است که یکدیگر را نیز پوشش می‌دهند.

امام جمعه دیباج با بیان اینکه این شهر یک هزار و ۸۰۰ هکتار زمین زراعی و باغی دارد، گفت: باغداران ما نیز باید از خدمات و تسهیلات دولت برخوردار شوند البته برای کمک به رونق بخش کشاورزی در دیباج برای هر هکتار ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار با هدف اجرای طرح آبیاری قطره‌ای اختصاص یافته که کمک فراوان به کشاورزان و رونق کشاورزی منطقه خواهد داشت.

قریب بلوک از تصویب ۲۳ هکتار زمین به بحث ایجاد مسکن برای جوانان در قالب طرح ملی نهضت مسکن نیز در دیباج خبر داد و گفت: در مرحله اول ۱۳ هکتار برای ایجاد ساخت مسکن برای جوانان فاقد مسکن زمین اختصاص که در سفر استاندار با الحاق ۱۰ هکتار دیگر این میزان به ۲۳ هکتار افزایش یافت همچنین مجوزهای لازم صادر و پیمانکار مشخص شده است.

وی به احداث باغ گل محمدی و گیاهان دارویی نیز اشاره کرد و گفت: دیباج قابلیت‌های فراوان در مقوله گردشگری دارد که از جمله آن می‌توان به وجود آثار تاریخی متعدد اشاره کرد که در این راستا باید احیای خانه‌های بوم گردی برای تقویت این صنعت تاکید داشت.

کد خبر 5461921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha