۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۲۲

جایزه کتاب اردیبهشت به مرحله نهایی داوری رسید

جایزه کتاب اردیبهشت به مرحله نهایی داوری رسید

اصفهان - دبیر جایزه اردیبهشت از آغاز مرحله نهایی داوری این جایزه در بخش داستان و ناداستان خبر داد.

سیاوش گلشیری، دبیر اولین دوره جایزه کتاب اردیبهشت گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پروسه داوری از روزهای نخست جایزه با آمدن آثار اولیه آغاز شد، دو تیم اولیه در بخش داستان و یک تیم سه نفره در بخش ناداستان برای بررسی آثار تشکیل شد. این تیم‌ها از ابتدا تا انتهای زمان انتشار آثار ادامه داشت و در دو مرحله اولیه و ثانویه بررسی آثار انجام شد.

وی ادامه داد: داورهای نهایی نیز هم‌اکنون در حال بررسی است و داوران از بین افراد نام آشنا انتخاب شدند. تلاش ما این است که همانطور که از اسم جشنواره بر می‌آید اختتامیه در اردیبهشت ماه برگزار شود و امیدواریم در هفته آخر اردیبهشت‌ماه این اتفاق صورت گیرد.

دبیر جایزه کتاب اردیبهشت با اشاره به داوران نهایی این جایزه توضیح داد: داوری بخش داستان را حمیدرضاعباسی، شراره شریعت‌زاده رحمان چوپانی، احمدرضا سلیمانی، نگار نصر و جواد شامردای برعهده داشتند که از بین ۱۷۱۴ اثر ۱۰۶ اثر به مرحله نهایی داوری راه یافتند. همچنین نفیسه قانیان، رزیتا رجایی و نغمه دادور داوری مرحله ابتدایی بخش ناداستان را مورد داوری و بررسی قراردادند که از میان ۵۷۴ اثر ارسالی ۷۰ اثر به مرحله نهایی داوری راه یافتند.

گلشیری با معرفی داوران مرحله نهایی اولین دوره جایزه کتاب اردیبهشت گفت: در بخش ناداستان عالیه عطایی، پوریا عالمی و رضیه انصاری و در بخش داستان صمد طاهری، ملاحت نیکی و امیرحسین خورشیدفر آثار را بررسی و داوری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به استقبال خوب نویسندگان و حضور پرتعداد آثار ایشان در این جایزه داوران با نهایت دقت نسبت به بررسی آثار اقدام نموده‌اند که امیدواریم در اردیبهشت ماه سال جاری نتیجه نهایی داوری را در اختتامیه جایزه اعلام کنیم.

دبیر جایزه اردیبهشت درباره ادامه داشتن جایزه برای سال‌های آینده تاکید کرد: هیأت امنا تاکید بر ادامه دار بودن جایزه دارند، اما با توجه به اینکه جایزه اردیبهشت خصوصی است مشکلاتی خواهد داشت. با این حال هیأت امنا اصرار بر ادامه دار بودن جایزه دارند و برای سال آینده نیز برنامه‌ریزی‌هایی خواهد شد.

جایزه کتاب اردیبهشت به مرحله نهایی داوری رسید

کد خبر 5462750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha