۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۰۵

محمدرحیم واثقی خبر داد؛

گشایش دبیرخانه فرعی کنفرانس ارتباطات،رسانه‌وحکمرانی سایبری در دبی

گشایش دبیرخانه فرعی کنفرانس ارتباطات،رسانه‌وحکمرانی سایبری در دبی

رییس کمیته بین الملل نخستین کنفرانس بین المللی «ارتباطات، رسانه و حکمرانی سایبری» از راه‌اندازی دبیرخانه فرعی این رویداد در دبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ایران، رییس کمیته بین الملل نخستین کنفرانس بین المللی «ارتباطات، رسانه و حکمرانی سایبری» از راه اندازی دبیرخانه فرعی این رویداد در دبی خبر داد. محمدرحیم واثقی گفت: به جهت ضرورت توسعه تعاملات بین المللی و استفاده از ظرفیت‌های سایر کشورها برای مشارکت در این رویداد، نیاز به راه اندازی دبی رخانه‌ای فرعی در کشوری دیگر بود که در این زمینه، دبی به عنوان محل تحقق این مهم انتخاب شد.

وی با بیان اینکه فعال سازی ظرفیت‌های بین المللی و شنیدن صداهای مختلف منجر به غنای محتوایی این رویداد خواهد شد، ادامه داد: مباحث مرتبط به حکمرانی و استفاده از تجربه زیسته سایر کشورها در این زمینه می‌تواند به مدد سیاستگذاران و تصمیم گیران این حوزه آمده و به توسعه دانش و ادبیات این بخش یاری رساند.

واثقی ضمن دعوت از دانشجویان و پژوهشگران ایرانی خارج از کشور برای شرکت در این رویداد، محورهای اصلی این رویداد را طبق فراخوان منتشر شده، «بنیان‌های نظری حکمرانی سایبری؛ فلسفه، اخلاق و مبانی شناختی»، «فرهنگ، جامعه و حکمرانی سایبری؛ خانواده، کودک، جامعه»، «سیاستگذاری و حکمرانی سایبری؛ حقوق، سیاست و نهاد قدرت»، «اقتصاد و حکمرانی سایبری؛ اقتصاد رسانه، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد فرهنگ و هنر» و «نهاد آموزش، سوادهای نوین و حکمرانی سایبری؛ سوادهای رسانه‌ای، ارتباطی، مالی، تحلیلی» عنوان کرد.

پژوهشگران و علاقه‌مندان برای شرکت در نخستین کنفرانس بین المللی «ارتباطات، رسانه و حکمرانی سایبری» و اطلاع از زیرمحورها، می‌توانند به سایت mcgconf.ir مراجعه کنند.

کد خبر 5462882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha