۲۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۵۳

امام جمعه دهاقان:

خداوند با انسان‌های بیدار حرف می‌زند

خداوند با انسان‌های بیدار حرف می‌زند

دهاقان _امام جمعه دهاقان گفت: خداوند بندگانی دارد که پیامبر نیستند اما با آن‌ها حرف می‌زند زیرا به منزله چراغ تابان در بیابان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اصغر رضوانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان دهاقان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه رحمت و مهمانی خداوند است و خودم و شما را به بندگی خداوند دعوت می‌کنم و امیدوارم رحمت خداوند شامل حال همه مؤمنان در این ماه گردد.

وی افزود: خداوند با یک اسلوبی پیامبر خود را معرفی کند و در سوره انبیا می‌فرماید: ما تو را فقط به عنوان رحمت الهی که آن هم با واسطه شما بر سر مردم ببارد فرستادیم.

نماینده ولی فقیه در شهرستان دهاقان اذعان کرد: این جای خوشبختی است که پیامبر ما القاب متعددی دارد از جمله اینکه رحمت جهانیان است و مفهوم وسیعی در این آیه نهفته است و حتی طبق تفسیر برخی از مفسران، مسئله خاتمیت پیامبر از این آیه فهمیده می‌شود.

وی عنوان کرد: پیامبر اکرم رحمتی برای همه جهانیان است؛ رحمت دلالت بر محبت و عطوفت دارد؛ رحمت پیامبر بی‌نظیر است.

خطیب نماز جمعه شهرستان دهاقان گفت: مظهر رحمت خداوند رسول اکرم است و آن‌قدر دایره رحمت او وسیع است که حتی ملائکه از رحمت او بهره‌مند شده‌اند.

وی عقل را ویژگی بارز انسان برشمرد و افزود: انسان چراغی به نام عقل دارد و اگر شهوت او از عقلش غلبه کند او از حیوان ضعیف‌تر است زیرا از اگر حیوان رفتار حیوانی سر می‌زند عقل ندارد اما انسان از عقل و منطق برخوردار است.

امام جمعه شهرستان دهاقان اذعان کرد: در جوامعی که معصوم حضور ندارد اما انسان‌هایی چراغ راه دیگران می‌شوند و همه را به یاد خدا می‌اندازند.

وی اظهار داشت: خداوند بندگانی دارد که پیامبر نیستند اما می‌فهمند که چه باید بکنند و راه راست را می‌شناسند و به درجاتی می‌رسند که خداوند با آن‌ها حرف می‌زند.

رضوانی با بیان این‌که این اشخاص به منزله چراغ تابان در بیابان هستند افزود: این انسان‌ها در حقیقت سبب بیداری دیگران هستند و دیگران را بینا و شنوا می‌کنند و در میان مردم ایام الله را متذکر می‌شوند و همان روزهایی که دشمنان شکست خورده‌اند را به رخ می‌کشند و همانند چراغی مردم را هدایت می‌کنند.

کد خبر 5467557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha