۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۲۰:۰۸

به همت کارگروه جهادی بخشایش؛

۱۱ نفر از محکومان قصاص نفس در اردبیل به آغوش خانواده بازگشتند

۱۱ نفر از محکومان قصاص نفس در اردبیل به آغوش خانواده بازگشتند

اردبیل- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: به همت کارگروه جهادی بخشایش در طول سال گذشته ۱۱ نفر از محکومان قصاص نفس با اعلام رضایت قطعی به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو عصر شنبه در کارگروه جهادی بخشایش در اردبیل اظهار کرد: به همت کارگروه جهادی بخشایش و اعلام رضایت قطعی سال گذشته ۱۱ نفر از محکومان قصاص نفس به آغوش خانواده بازگشتند که اقدامات اساسی در این زمینه انجام یافته است.

وی بیان کرد: تاسی از ائمه اطهار (ع) و سرلوحه قرار دادن تأکیدات دین مبین اسلام و روایات قرآنی برای مشارکت خیران و نیکوکاران امری مهم و اساسی است که به همین منظور کمک برای آزادسازی زندانیان توسط مسئولان دستگاه قضائی جزو اولویت اساسی و مهم است که در این زمینه تلاش‌های انجام یافته گسترش فرهنگ صلح و سازش در استان مورد توجه و تاکید است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: دستگاه قضائی استان قاطعانه برای ایجاد صلح و سازش در جامعه گام برمی‌دارد که در این زمینه از ظرفیت خیران و اعضای کارگروه جهادی بخشایش برای گسترش فرهنگ صلح و سازش استفاده خواهد شد و امری لازم و ضروری است تا با برنامه‌ریزی‌های اساسی بتوانیم به تمامی اهداف مورد نظر دست یابیم.

حجت‌الاسلام کثیرلو تصریح کرد: موضوع رسیدگی به امور زندانیان و تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه برای رسیدگی به وضعیت زندانیان نیازمند داشتن برنامه‌های اساسی و هدفمند است که باید روز به روز گسترش یابد و از ظرفیت‌های موجود برای آزادسازی زندانیان و کمک به بهبود وضعیت آنان استفاده شود.

وی گفت: در طول سال گذشته ۳۹۸ نفر از زندانیان نیز عفو شده و با حمایت از خانواده زندانیان زمینه آزادسازی ۴۱۰ مددجویان با تسهیلات قانونی محقق شده است که در حال حاضر مهم‌ترین هدف ما حبس‌زدایی و مجازات‌های جایگزین حبس است که در این زمینه دستگاه قضائی با عزم راسخ در این زمینه اقدامات مؤثری را انجام داده است.

کد خبر 5468451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha