۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۵۲

استاندار قزوین:

ساختار آموزشی کشور در سیکلی معیوب و کلیشه ای قرار گرفته است

ساختار آموزشی کشور در سیکلی معیوب و کلیشه ای قرار گرفته است

قزوین-استاندار قزوین گفت: ما در سیکل کلیشه‌ای از آموزش‌وپرورش قرار گرفته‌ایم و تا زمانی که نگاه عمقی و رفتار مؤثر نداشته باشیم نمی‌توانیم در مسیر پرورش انسان‌های متعالی حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر محمدمهدی اعلایی در جلسه شورای اداری آموزش‌وپرورش که پیش از ظهر دوشنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: در سال جاری با توجه به در پیش رو داشتن هفته معلم باید بتوانیم ضمن اجرای برنامه‌های مناسب با نگاه تکریم و ارج نهادن به جایگاه تعلیم و تربیت حرکت کنیم.

استاندار قزوین اذعان کرد: نظام آموزشی ما نیازمند تغییرات شکلی و ماهوی در فرایند حرکت خود است و ما در سطح کشور منابع قابل توجهی را صرف آموزش‌وپرورش می‌کنیم اما هزینه درآمدی و کارکرد منابع در راستای تربیت افراد مفیدتر، خلاق‌تر و آموزش دیده‌تر حرکت نمی‌کند و کارکرد در آن حد و اندازه‌ای که باید باشد نیست.

وی با اشاره به اینکه برخی مشکلات اجتماعی و اقتصادی نیز از فرآیند آموزشی سرچشمه می‌گیرد گفت: اولیا، معلمان و دانش آموزان نیز از فضای فعلی آموزش‌وپرورش ناراضی‌اند و لازم است نظام آموزشی در بحث پرورش، پرورش انسان پرسشگر، کارآفرین، ریسک شناس و ریسک‌پذیر، اندیشه‌ورز و خلاق حرکت کند که متأسفانه هزینه و وقت در این مسائل به‌خوبی صرف نمی‌شود.

این مسئول ادامه داد: ما در سیکل کلیشه‌ای از آموزش‌وپرورش قرار گرفته‌ایم و تا زمانی که نگاه عمقی و رفتار مؤثر نداشته باشیم نمی‌توانیم در مسیر پرورش انسان‌های متعالی حرکت کنیم.

اعلایی تصریح کرد: انتظار جامعه از افراد فارغ‌التحصیل با خروجی آموزش‌وپرورش متفاوت است و از طرف دیگر فضای نظام آموزشی کشور به دنبال اتفاقات جدید است که ما با توجه به زیرساخت‌های معقول و انسان‌های مستعد در این زمینه می‌توانیم در ایجاد تغییرات و فرآیند تازه اعلام آمادگی کنیم.

وی افزود: تأکید اخیر ما بیشتر در جهت ارتقا سطح معدل است اما آیا معدل بالا می‌تواند افراد موفق به جامعه عرضه کند یا نیاز جامعه را برطرف کند؟

استاندار قزوین ادامه داد: مسئله ایجاد رقابت بین دانش آموزان سال‌هاست در برخی کشورها کنار گذاشته شده اما با ایجاد حس رقابت استرس را در سطح جامعه افزایش می‌دهیم.

این مسئول تأکید کرد: در کنار تقدیر از فرهنگیان موفق در حوزه آموزش بهتر است از آن‌ها بخواهیم راه‌حل‌های مناسبی را جهت تقویت نظام آموزشی ارائه دهند.

وی افزود: برای افراد بازمانده از تحصیل راهکارهای خوبی ارائه شد و مشخص شد که علت بازماندن این افراد خانواده‌ها هستند که با توجه به کم بودن جامعه آماری، ما حاضریم در استانداری مأموریت علت بازماندگی از تحصیل را شناسایی کنیم.

اعلایی در پایان تأکید کرد: ما در حد توان حاضریم برای ارتقا سطح آموزشی همراه این مجموعه باشیم که البته با در پیش رو داشتن سفر ریاست‌جمهور به استان باید گفت که اقدامات خوب در حوزه آموزش‌وپرورش انجام گرفته و سرمایه‌گذاری‌های بلندمدتی در حوزه آموزش‌وپرورش خواهیم داشت.

کد خبر 5470045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha