۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۱۱

در رایزنی تلفنی وزیر خارجه نیجریه با هنیه بیان شد؛

ابراز همبستگی نیجریه با ملت فلسطین

ابراز همبستگی نیجریه با ملت فلسطین

وزیر خارجه نیجریه در تماس تلفنی رئیس دفتر سیاسی حماس با او، ضمن ابراز همبستگی کشورش با ملت فلسطین گفت: ما به حقوق ملت فلسطین و بازگشت این ملت به سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ ایمان داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تلفنی با جفری اونیما وزیر امور خارجه نیجریه گفتگو کرد.

هنیه در این گفتگوی تلفنی، اونیما را در جریان اتفاقات جاری در مسجد الاقصی و حملات شهرک‌نشینان و نظامیان اشغالگر اسرائیلی به این مسجد و تلاش آنان برای قربانی کردن در داخل این مسجد قرار داد.

وی ضمن تقدیر از نقش مثبت نیجریه در تلاش‌ها برای تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر در اتحادیه آفریقا، خواستار اعمال فشارهای بیشتر برای لغو کامل عضویت این رژیم در این اتحادیه و جلوگیری از نفوذ رژیم اشغالگر به قاره آفریقا برای غارت ثروت‌های آن و برهم زدن امنیت این منطقه شد.

هنیه برای کشور نیجریه امنیت و آرامش را آرزو کرد و ابراز امیدواری کرد که این کشور نقش پررنگ‌تری در پیگیری مسائل و قضایای منطقه داشته باشد.

از سوی دیگر، وزیر خارجه نیجریه هم ضمن تشکر از هنیه به خاطر این تماس تلفنی، بر موضع ثابت کشورش مبنی بر اینکه قدس پایتخت کشور فلسطین است، تاکید کرد و گفت جنایات رژیم اشغالگر در فلسطین موجب تقویت هرچه بیشتر موضع نیجریه در مخالفت با عضویت این رژیم به عنوان عضو ناظر در اتحادیه آفریقا خواهد شد.

جفری اونیما عنوان کرد که ما به حقوق ملت فلسطین و بازگشت این ملت به سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ ایمان داریم.

اونیما ضمن اعلام مخالفت با طرح رژیم صهیونیستی برای ضمیمه کردن اراضی اشغالی به مناطق تحت سیطره خود، تصریح کرد که مسئله محکومیت شدید تجاوزات این رژیم را با دولت نیجریه بررسی خواهد کرد.

وی همچنین بر همبستگی نیجریه با ملت فلسطین و حمایت از حقوق این ملت در تمامی محافل بین المللی تاکید کرد.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس روز دوشنبه نیز به صورت تلفنی با سیف‌الدین عبدالله، وزیر خارجه مالزی و پیش از آن با بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر خارجه عمان هم گفتگو کرده بود.

کد خبر 5470959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha