۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۳۵

به منظور آموزش قوانین؛

تشکیل ستاد «صیانت از حریم امنیت عمومی» در دانشگاه علوم توانبخشی

تشکیل ستاد «صیانت از حریم امنیت عمومی» در دانشگاه علوم توانبخشی

ستاد «صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان» به منظور آموزش قوانین و ایجاد محیط سالم برای دانشجویان در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، جلسه ستاد «صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان» دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با حضور رئیس دانشگاه، معاونان فرهنگی دانشجویی و آموزشی، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه، رئیس حراست دانشگاه، مدیران دانشگاه برگزار شد.

دکتر حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی با عرض تبریک به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) و قبولی طاعات و عبادات در ایام ماه مبارک رمضان، از حضور دانشجویان در دانشگاه ابراز خشنودی کرد و از خدمات معاونت فرهنگی دانشجویی، بسیج دانشجویی و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه طی دو سال گذشته، تشکر و قدردانی کرد.

وی با توجه به بازگشایی دانشگاه و انجام امور آموزشی بصورت حضوری، خواستار ارتباط بیشتر مدیران گروه های آموزشی با دانشجویان چه در سطح دانشگاه و چه در خوابگاه های دانشجویی شد.

خانکه خاطرنشان کرد: گروه‌های فرهنگی دانشجویی، کانون ها، انجمن های علمی دانشجویی باید فعال شوند، باید دانشجو یاد بگیرد که آموزش به سختی به دست می آید و دغدغه آنان، آموزش و پرورش و فناوری باشد، ارتباط قوی استاد با دانشجو و ارتباط با والدین باید مداوم باشد و جامعه خانواده محور باشد، در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه های خارج از کشور، صفر تا صد فعالیت ها با خود دانشجویان است و ما نیز باید به دانشجویان مسئولیت و مشارکت حداکثری در امورات مختلف بدهیم.

وی در مورد قوانین حاکم بر دانشگاه، بر اطلاع رسانی و آموزش توجیهی اهالی دانشگاه تاکید کرد و افزود: ما در یک مجموعه دولتی فعالیت داریم که قوانین خاص خودش را دارد و باید قوانین رعایت شود و همه افراد دانشگاه اعم از اساتید، کارکنان و دانشجویان باید قوانین لازم را آموزش ببینند و اجرای دستور العمل ها طبق قوانین مصوب باشد.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی فعال کردن اردوهای جهادی دانشجویی، بازدید دانشجویان از مراکز علمی و برگزاری کارگاه های آموزشی و اولویت قرار دادن فعالیتهای فرهنگی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: جلسات نیاز به تقویم و برنامه منظم دارد و بعد تحلیل و ارزیابی مسائل در دستور کار قرار گیرد، با برنامه جلو برویم و برای امسال و سال های بعد برنامه ریزی منظم داشته باشیم.

در ادامه، دکتر محمد سعید خانجانی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی با اشاره به فلسفه تشکیل این جلسه، گفت: در این نشست، راهکارهای لازم و تصمیمات مورد نظر برای ایجاد یک محیط سالم برای دانشجویان که مانند فرزندان ما هستند، داشته باشیم، مسائل را بررسی و تقسیم وظایف انجام شود و بحث و تبادل نظر داشته باشیم و با پیشبرد کار، ارزیابی های لازم هم به صورت منظم انجام شود.

وی اضافه کرد: قوانین به دفعات لازم آموزش داده شده و اگر دوباره لازم باشد، مجددا" فرایندها ارائه خواهد شد، و مرکز مشاوره نیز می تواند در موارد و شرایط خاص کمک کند و هم افزایی های لازم را داشته باشد.

در ادامه، یوسف رضایی مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم توانبخشی گفت: تشکیل این جلسه و همزمانی آن با بازگشایی دانشگاه ها، بسیار خوب است و با توجه به اهمیت زیاد موضوع عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی، نقش اساتید مشاور و گروه های آموزشی به جهت ارتباط با دانشجویان بسیار حائز اهمیت است.

دکتر حمیدرضا خرم خورشید" معاون آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی با اشاره به رعایت قوانین توسط دانشجویان گفت: خواسته های دانشجویان مورد بررسی قرار بگیرد و دانشجویان را متوجه این موضوع کنیم که جدای از همه مسائل، آنان ملزم به رعایت قوانین هستند تا بتوانیم همراه با آموزش، پرورش آنان را مورد نظر قرار بدهیم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد افشاری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم توانبخشی اظهار داشت: تا پایان سال جلسات به صورت منظم در تقویم گذاشته شود. جلسات با طرح های پیشنهادی تشکیل شوند و بحث نظم و قانون گرایی در سطح دانشگاه از اهمیت بسیاری برخوردار است که با طرح قبلی این مساله، مانند یک طرح پژوهشی در دستور کار قرار گیرد، وگرنه عملا" خروجی لازم را نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه رصد مشکلات در قدم اول و دادن طرح های مختلف در دانشگاه و خوابگاه های دانشجویی مد نظر قرار گیرد، برای اجرای طرح عفاف و حجاب در دانشگاه پیشنهادی را مطرح کرد.

در ادامه این نشست، رئیس حراست دانشگاه، مدیر بازرسی دانشگاه، دبیر شورای انضباطی و نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه نیز در سخنان کوتاهی، پیشنهادهای خود در ارتباط با اجرای طرح عفاف و حجاب را مطرح کردند.

ابلاغ قوانین و مقررات و اطلاع رسانی پوشش حرفه ای دانشجویان، آموزش و توجیه اهالی دانشگاه نسبت به قوانین و مقررات تا نیمه اردیبهشت ماه، و ارتقای کمی و کیفی برنامه های فرهنگی با مشارکت دانشجویان، از مهم ترین مصوبات این جلسه بود.

کد خبر 5473856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha