۴ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۰۴

در بازدید معاون وزیر بهداشت مطرح شد؛

توسعه خوابگاه های دانشجویان متاهل در دانشگاه علوم توانبخشی

توسعه خوابگاه های دانشجویان متاهل در دانشگاه علوم توانبخشی

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بر حمایت از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برای تامین خوابگاه متاهلین، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از خوابگاه قدیمی دانشجویان پسر دانشگاه علوم توانبخشی بر حمایت از این دانشگاه در ایجاد خوابگاه متاهلین و افزایش تعداد واحدهای خوابگاهی برای زوج های دانشجو، تاکید کرد.

شیراوژن خطاب به مسئولان دانشگاه علوم توانبخشی گفت: استعلام های لازم کسب و نقشه های مربوط به شهرداری هر چه سریعتر آماده شود تا عملیات بازسازی و مناسب سازی این خوابگاه برای اسکان دانشجویان متاهل آغاز شود.

وی درباره سقف حمایت مالی وزارت بهداشت از عملیات تبدیل این خوابگاه به خوابگاه دانشجویان متاهل گفت: ان شاالله در خدمت دانشگاه هستیم و در حد توان برای بازسازی و مناسب سازی این ساختمان جهت اسکان زوج های دانشجو، کمک می کنیم تا این هدف محقق شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش که آیا می توان به افزایش واحدهای خوابگاهی برای دیگر دانشجویان متاهل امیدوار بود، اظهار داشت: ما همراه دانشگاه هستیم تا اتفاقات خوبی در این بخش بیافتد و ان شاالله برای سال آینده بتوانیم افزایشی در تعداد واحدهای خوابگاهی دانشجویان متاهل دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی داشته باشیم.

در این بازدید دکتر حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی درباره برنامه این دانشگاه برای تامین خوابگاه متاهلین با کمک معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، گفت: قصد داریم خوابگاه قدیمی خیابان مازندران را به خوابگاه متاهلین با حداقل ظرفیت ۲۰ زوج دانشجو، تبدیل کنیم.

وی افزود: همچنین برنامه داریم تا با مشارکت دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، فضای دیگری را هم به اسکان دانشجویان متاهل اختصاص بدهیم.

خانکه با اشاره به برنامه ای برای ساخت زمینی در غرب تهران با تسهیلات بانکی، تصریح کرد: از فضاهای ممکن برای این منظور استفاده می کنیم و اگر بتوانیم منابع مالی لازم جهت این بخش جذب کنیم، تعدادی سوئیت هم برای اسکان دانشجویان متاهل اجاره خواهیم کرد.

وی افزود: این برنامه ها، دغدغه و نیت مسئولان دانشگاه است، چرا که می دانیم زندگی در تهران به دلیل هزینه های بالای آن، سخت است و در نظر داریم تا ان شاالله از دانشجویان متاهل حمایت کنیم.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این برنامه ها در راستای قانون حمایت از افزایش جمعیت و فرزندآوری است، لذا با استفاده از ظرفیت های قانونی و منابع موجود، تمام سعی خودمان را برای تامین خوابگاه متاهلین خواهیم کرد.

کد خبر 5383438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha