۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۱۸

رئیس سازمان امور عشایری:

سرمایه صندوق حمایت عشایر به ۱۷۵ میلیارد تومان افزایش یافت

سرمایه صندوق حمایت عشایر به ۱۷۵ میلیارد تومان افزایش یافت

دامغان- رئیس سازمان امور عشایری ضمن بیان اینکه حمایت از عشایر در دستور کار قرار دارد، گفت: سرمایه صندوق حمایت از بخش عشایری به ۱۷۵ میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس پاپی زاده بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه سفر به دامغان در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه سرمایه صندوق حمایت از عشایر به ۱۷۵ میلیارد تومان افزایش‌یافته است، ابراز داشت: این در حالی که قبلاً رقم مذکور ۷۵ میلیارد تومان بوده است.

وی ضمن بیان اینکه حمایت از عشایر در دستور کار قرار دارد، افزود: وجود خشکسالی و کاهش بارندگی باعث بروز خسارات بسیاری در حوزه عشایر شده است لذا دولت برای جبران این پدیده می‌کوشد تا پیگیر حل مشکلات این بخش باشد.

رئیس سازمان امور عشایری بابیان اینکه برای حمایت از بخش عشایر توزیع نهاده‌های دامی، تسهیلات و اعتبارات ویژه‌ای در تأمین آب و توسعه راه‌ها در دست اقدام است، ابراز داشت: یکی از اقدامات مؤثر در این حوزه روند افزایشی توزیع نهاده‌های دامی بین عشایر بوده است.

پاپی زاده بابیان اینکه سال گذشته ۷۰۰ هزار تن نهاده دامی بین عشایر توزیع‌شده است، تصریح کرد: این میزان نسبت به یک سال قبل از آن ۲۰۰ هزار تن بیشتر بود که در تلاشیم تا همچنان توزیع نهاده‌های دامی بین عشایر افزایش داشته باشد و کمبودی در این زمینه مشاهده نشود.

وی ضمن بیان اینکه قیمت دام زنده اسفند سال گذشته از ۴۰ هزار تومان به ۷۰ هزار تومان افزایش یافت، افزود: این میزان افزایش قیمت، خرید تضمینی و صادرات دام زنده طی ۱۵ سال گذشته رشد خوبی داشت که به دلیل توقف صادرات قیمت با کاهش مواجه شد که با تداوم آن می‌توان شاهد افزایش صادرات باشیم.

کد خبر 5476981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha