۱۶ شهریور ۱۳۸۶، ۱۲:۱۱

دیدار نخست وزیر سوئد با مسلمانان و عذرخواهی از انتشار تصویر اهانت آمیز

دیدار نخست وزیر سوئد با مسلمانان و عذرخواهی از انتشار تصویر اهانت آمیز

در پی انتشار کاریکاتور اهانت آمیز در مورد نبی اکرم (ص)، نخست وزیر سوئد ضمن انتشار بیانیه ای، در مسجد استکهلم حاضر و برای رفع چالشهای ایجاد شده با مسلمانان دیدار کرد .

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسلامی، کاترینا کیپ سفیر سوئد در دمشق عذرخواهی کشورش از انتشار تصاویر موهن به حضرت محمد (ص) را اعلام و بر احترام به دین اسلام و به همه مسلمانان تأکید کرد.

در بیانیه فردریک رینفلت نخست وزیر سوئد که به سفیر این کشور در دمشق ارائه کرد، آمده است که وی از اهانتی که منجر به بر انگیخته شدن مسلمانان شده و آنها را رنجیده کرده، متأسف است.

نخست‌وزیر سوئد در این بیانیه آورده‌است: سوئد کشوری است که پیروان ادیان مختلف را در خود جای داده و بنیان جامعه آن بر احترام متقابل، دوری از اقدامات موهن و اعمال خشونت ‌بار و تجاوزگری استوار است.

نخست وزیر سوئد احترام به تعالیم دین مبین اسلام و مقدسات مسلمانان در کشور سوئد و تمامی جوامع غیر اسلامی را خواستار شد و هر گونه تعرض یا تحریک بر ضد ادیان را محکوم کرد .
 
بدر الدین احمد حسون مفتی سوریه نیز تصریح کرد: اهانت به ادیان آسمانی در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی منجر به انتشار کینه میان پیروان ادیان ابراهیمی می شود.

روزنامه محلی سوئدی  27مرداد ماه با چاپ کاریکاتوری موهن به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص)، خشم و اعتراض مسلمانان سراسر جهان را برانگیخت.

کد خبر 547705

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha