۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۵۸

وزارت راه و شهرسازی:

وام ودیعه مسکن ۶۰ میلیون تومان شد

وام ودیعه مسکن ۶۰ میلیون تومان شد

وزارت راه و شهرسازی از تصویب اعطای تسهیلات ودیعه مسکن ۶۰، ۴۵ و ۳۵ میلیون تومانی برای به ترتیب تهران، کلانشهرها و سایر مناطق شهری در شورای پول و اعتبار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، معاونت مسکن و ساختمان این وزارت خانه در پاسخ به محتواهای منتشر شده در خصوص اجاره بهای مسکن، اعلام کرد: پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به مستأجران برای شهر تهران، مراکز استان‌ها و سایر نقاط شهری ۶۰، ۴۵ و ۳۵ میلیون تومان برای سال ۱۴۰۱ در شورای پول و اعتبار مصوب شده که اجرای آن به زودی به شبکه بانکی کشور ابلاغ خواهد شد.

ادعای وزارت راه و شهرسازی: تعیین سقف اجاره بها در توقف رشد اجاره مسکن مؤثر بود

این وزارت خانه همچنین به محدودیت افزایش سقف اجاره بها در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ اشاره کرد که بر اساس گزارش‌های واصله تأثیر قابل ملاحظه‌ای در جلوگیری از افزایش بی‌رویه رقم افزایش تمدید قراردادهای اجاره داشته است که بر این اساس برنامه تعیین سقف افزایش اجاره‌بها برای قراردادهای تمدیدی سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفته و پیشنهاد اولیه آن به دولت ارائه شده است.

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گزارش خود تأکید کرد: بخش مسکن در کشور متأثر از عوامل درونی و بیرونی است که در سال‌های اخیر با افزایش تحریم‌ها، افزایش ریسک‌های سیستماتیک در بازارهای مختلف و افزایش نقدینگی، نقش عوامل بیرونی اثرگذار بر بازار مسکن پررنگ‌تر شده است. این امر منجر به ورود نقدینگی سرگردان با ماهیت سوداگری به بخش غیر مولد مسکن شده و در نتیجه با همراهی برخی عوامل درونی از جمله کاهش عرضه مسکن در سال‌های قبل، قیمت مسکن افزایش یافته است.

این معاونت از وزارت راه می‌افزاید: همچنین با توجه به همبستگی قیمت مسکن و نرخ اجاره‌بها، افزایش قیمت مسکن با یک وقفه زمانی کوتاه منجر به افزایش قیمت رهن و اجاره املاک مسکونی شده است.

وزارت راه و شهرسازی بر اساس ابزارهای در اختیار و مأموریت‌ها و وظایف محوله، با وجود محدودیت‌های اقتصادی و بودجه‌ای کشور، اقدامات متعددی در راستای کنترل بازار اجاره و کمک به مستاجرین انجام داده است که از آن جمله می‌توان به تدوین لایحه اجاره داری حرفه‌ای با هدف ساماندهی بازار اجاره و حمایت از مستأجران، پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن با نرخ سود پایین به مستاجرین اشاره کرد.

بر این اساس در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بیش از ۴۵۰ هزار خانوار از تسهیلات کمک ودیعه مسکن استفاده کرده‌اند.

یادآوری می‌شود وزارت راه و شهرسازی در چارچوب وظایف، اختیارات و امکانات خود برنامه‌های متعددی را در بازار مسکن و اجاره تدوین و دنبال می‌نماید تا بتواند بهترین اثرگذاری را در کنترل بازار مسکن داشته باشد، بدیهی است ریشه و منشأ بسیاری از عوامل مؤثر در این بخش به تحولات اقتصاد کلان مربوط می‌شود و بایستی توسط مجموعه سیاست گذاران اقتصادی در مجموعه‌های مرتبط مدیریت و برنامه‌ریزی شود.

کد خبر 5483826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      12 0
      شرایط وام گرفتن برای مستاجران را راحت کنید. بخدا دیگه موندم چیکار کنم. از یک طرف غصه نون و روغن و برنج و سیب زمینی رو بخورم, از طرف دیگه پول دوا و دکتر. تو رو به ابوالفضل این وام رو برامون راحت کنید. چی میشه ضامن نخواید برای ما مستاجرا؟؟؟؟؟؟ ما که سر ماه قسطش رو میدیم. تو رو خدا ضامن نخواید.
      • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
        6 1
        آره راست میگید دیگه به خدا با این گرونی به اینجامون رسیده
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      1 0
      این وام فقط اجاره ۶ ماهه فقط مردم رو بدهکار میکنید رباخواری نکنید
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      0 0
      حداقل ضامنشو بکنید سفته
    • علی پیر مرادی IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      0 0
      سلام .خبرا خوبه ولی در واقعیت یه چیز دیگست شما برو تو بانک سوال کن .بعد خبر بده
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      0 0
      کسیکه یکبار وام رو گرفته امسال هم میتونه بگیره
    • فرشاد IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      0 0
      اجاره بها سال گذشته دو برابر شد . شما میاید تو رسانه میلی تون میگید ۲۵ درصد و میرید کجا نظارت کردین ک میگید تاثیر داشت من خودم اجارم دو برابر شد از ۷۰۰ شد ۱.۴۰۰ امسالم بخوام تمدید کنم ۳ میلیون باید اجاره بدم
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      0 0
      من پارسال کلی دوندگی کردم و چهار ماه تمام اومدم و رفتم اخرش هم بانک گفت بخشنامه اومده که وام ودیعه ندید یه نامه به من نشون دادو من هم راهم و کشیدم و رفتم برای کد رهگیری و اومد و رفتم کلی خرج کرده بودم مردم و میزارند سر کار خدا از شون نگذره
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      0 0
      اقا دوسال ی ۱۵ تومن وام دادن بمون مستمر بگیرم بهزیستی هم این وام و بم نداد ازاد گرفتم ۱۸ درصدی ی سال هم بیکارم کار نیست این ویعه رو رفتم بگیرم گفتن ی بار گرفتی تعلق نگرفت بم اخه مگه رهن اجاره ی جور مونده ک بم وام تعلق نمیگیره من نیاز دارم ب این وام خونه ب پیشم تو قبرستونم نمیدلعنت بتون
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      0 0
      من ازسال ۱۳۹۹تا العان اقدام کردم کدام وام وعدیه مسکن سرکاریه من یه باردادنم بانک ملی بوجه نبود ندادن العانم بانک تجارت بازم بوجه نیست العانم که شد ۱۴۰۱بازم بوجه نیست یک سال پرونده من بانک تجارت خاک میخوره بوجه نیست چرا اخه چرا دروغ
    • Reza IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      1 0
      من مجردم چرا نمی‌دید وام به ما مجردها . نمیتونم زن بگیرم وام به ما بدید بس کنید این همه فشار رو عاقبت خوشی براتون نداره
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      0 0
      وامی که فقط به افرادی که پارتی توبانک دارن پرداخت میکنن من ازپارسال دنبال وامم هربانکی. رفتم میگن نداریم فعلا جلوچشم به کساییکه پارتی داشتن پرونده تشکیل دادن وبهشون وام ودادن..تواین مملکت فقط پارتی باید داشته باشی ضامنم دروغه
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      0 0
      همش دروغه...پارسالم همین بازیهارو سرمون دراوردن..همه ی کاراشو انجام دادیم بعدگفتن ابلاغ نشده