۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۱۹

اسماعیلی مطرح کرد؛

به دنبال خودکفایی در تولید کاغذ هستیم

به دنبال خودکفایی در تولید کاغذ هستیم

وزیر ارشاد در افتتاحیه سی‌وسومین نمایشگاه کتاب با اشاره به حضور۳۲کشور در نمایشگاه کتاب گفت: به دنبال خودکفایی در تولید کاغذ و حل مشکل ناشران هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد در آئین افتتاحیه سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که عصر امروز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد گفت: با وجود مشکلات موجود در تأمین ارز، در نظر داریم نیازهای ناشران را تأمین کنیم، همکاری بخش‌های مختلف از جمله نظام بانکی جلب شده و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به خودکفایی کامل تولید کاغذ برسیم.

وی افزود: در حال حاضر سه هزار کتابخانه عمومی در سطح کشور دایر است و تأسیس مجموعه‌های جدید در هر استان برنامه‌ریزی شده که می‌تواند فضاهای جدید مطالعه را فراهم کند.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از کتابفروشی‌ها است گفت: کتابفروشی‌ها نماد فرهنگی هر شهر هستند. با سیاست‌های منسجم اتخاذ شده، در نظر داریم تا پایان دولت مردمی، رشد کمی و کیفی کتابفروشی‌ها را شاهد بوده و مطالبه رهبر معظم انقلاب در موضوع کتابخوانی را پاسخگو باشیم.

اسماعیلی در ادامه گفت: با وجود شرایط خاص بیماری کرونا تلاش کردیم تا به صورت مشروط مجوز برگزاری را اخذ کنیم و خدا را شاکریم که در حال حاضر بیماری به ضعیف‌ترین وضعیت خود در آمده است.

وی با اشاره به اختصاص ۹۰ هزار متر مربع فضا برای برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: امسال از تمامی فضاهای مسقف مصلی استفاده شده است.

اسماعیلی افزود: یک میلیون و ۳۵۰ هزار جلد کتاب در سال گذشته در نمایشگاه مجازی به فروش رسیده است؛ همچنین از دو هزار و ۹۰۰ روستا و هزار و ۲۰۰ شهر خریدار کتاب داشتیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال در کنار برگزاری حضوری، سامانه فروش مجازی نیز فعال است و فرصت مطلوبی برای خرید کتاب برای شهرستانی‌ها فراهم شده است.

اسماعیلی افزود: با همکاری شرکت پست، تحویل کتاب در درب منزل انجام می‌شود تا با این اقدامات به تحقق شعار فرهنگی نزدیک‌تر شویم.

وزیر ارشاد با اشاره به حضور ناشران و مهمانانی از ۳۲ کشور در این نمایشگاه گفت: نمایشگاه کتاب فرصت گسترش دوستی‌ها و مودت است و در این نمایشگاه به شکل برجسته‌ای ترجمه آثار ایرانی به زبان‌های دیگر تدارک دیده شده است.

کد خبر 5486919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • امیر US ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      0 0
      باید مثل آلمان صنعت بازیافت سراسری در کل کشور برای تولید کاغذ از راه بازیافت زباله های کاغذ ایجاد بشه تا نه درختی قطع بشه و نه محیط زیستی تخریب
    • بعید می‌دانیم IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      0 0
      هر چقدر در تولید خودرو موفق بودین در اقلامی چون کاغذ و پارچه چادر مشکی موفق میشید اینها همه جا هستند تو ملت را غارت کنن وقتی مسؤلی خودش می‌شود مشاور وارد کننده و رانت و رشوه می‌دهد چطور می توان انتظار کار خوب را داشت