۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۵۱

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین:

پیشگیری از ترک تحصیل دانش آموزان انفاق فرهنگی است

 پیشگیری از ترک تحصیل دانش آموزان انفاق فرهنگی است

قزوین-قائم مقام کمیته امداد استان قزوین با بیان اینکه پیشگیری از ترک تحصیل دانش آموزان انفاق فرهنگی است، گفت: خدمت به نیازمندان باید متناسب با سبک زندگی امروز به روزرسانی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر حجت اله غلامی بیان کرد: رسالت کمیته امداد امام خمینی (ره) ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه و خدمت به محرومان است.

وی ادامه داد: رسالت امدادرسانی به نیازمندان و دستگیری از محرومان به ظاهر کاری ساده به نظر می‌رسد، ولی همین کار به ظار ساده، تأثیر بسیار مهمی در زندگی دنیا و آخرت فرد نیکوکار و فرد نیازمند دارد.

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: خدمت به نیازمندان و دستگیری از محرومان با گذشته تفاوت‌هایی پیدا کرده است چراکه جنس فقر و شرایط جامعه دچار تحول شده و لازم است خدمت به نیازمندان و محرومان متناسب با سبک زندگی امروز به روزرسانی شود از این رو کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمات مختلفی را برای این امر تدارک دیده است.

این مسئول افزود: یکی از حساسیت‌هایی که امروز در جامعه نسبت به موضوع فقر وجود دارد ضرورت بسترسازی برای پیشگیری از استمرار فقر است برای این منظور باید شرایطی را فراهم کنیم تا فرزندان مددجویان این فقر را به ارث نبرند.

غلامی تصریح کرد: یکی از راه‌های پیشگیری از تسلسل فقر تقویت بُنیه علمی، تحصیلی و آموزش‌های مهارتی در میان فرزندان مددجوست چراکه وقتی فرزند مددجو بتواند در مدرسه درس بخواند و در ادامه در رشته‌های فنی و حرفه‌ای یا دانشگاهی وارد شود، نتیجه اش استقلال مالی و بنا شدن زندگی توأم با اکرام است.

وی گفت: ترک تحصیل یک آسیب است و لازم است در میان خانواده‌های نیازمند نسبت به این موضوع حساس باشیم و با حمایت‌های مشاوره‌ای و مادی اجازه ندهیم فرزند نیازمندی به دلیل مسائل اقتصادی دچار این آسیب شود از این رو پیشگیری از ترک تحصیل دانش آموزان نیازمند، انفاق فرهنگی است.

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: ارائه کمک معیشت خدمت کوتاه مدت و رفع نیاز روزانه مددجویان است و کمک‌های تحصیلی و فرهنگی، کمک به بهره مندی جامعه از استعدادهای این عزیزان است تا به واسطه فقر از بروز این استعدادها محروم نمانند.

غلامی یادآور شد: کمک به نیازمندان را وظیفه خود می‌دانیم چراکه ما باید برای ادای تکلیف شرعی و انسانی به دنبال نیازمندان باشیم.

کد خبر 5487325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha