۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۳۷

در بحبوحه برگزاری مذاکرات برلین؛

ناتو:علیرغم مخالفت ترکیه،درخواست عضویت سوئد و فنلاند را می‌پذیریم

ناتو:علیرغم مخالفت ترکیه،درخواست عضویت سوئد و فنلاند را می‌پذیریم

معاون دبیرکل ناتو با اشاره به مخالفت ترکیه در خصوص پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو، نسبت به حل و فصل این موضوع ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «میرچا جوآنا» معاون دبیرکل ناتو روز یکشنبه ابراز امیدواری کرد که اعضای این سازمان می توانند به زودی به اجماع نظر بر سر پیوستن فنلاند و سوئد به این ائتلاف نظامی دست یابند.

در حالیکه ائتلاف نظامی ناتو آماده می شود که به بهانه جنگ اوکراین حضور خود را در منطقه شمال اروپا گسترش دهد، این مقام سازمان پیمان آتلانتیک شمالی اعلام کرد: ناتو مطمئن است که می تواند بر مخالفت های ترکیه در این زمینه غلبه کند و به سرعت (درخواست) فنلاند و سوئد را بپذیرد.

میرچا جوآنا گفت: مطمئن هستم که نگرانی های آنکارا قابل رسیدگی است. ترکیه یک متحد مهم است و نگرانی‌هایی را مطرح کرده که از سوی دوستان و متحدانش بدان رسیدگی می شود. اطمینان دارم که اگر این کشورها تصمیم به عضویت در ناتو بگیرند، ما می‌توانیم از آنها استقبال کنیم و همه شرایط را برای دستیابی به اجماع پیدا کنیم.

وزرای خارجه ۳۰ کشور عضو ناتو در حال برگزاری مذاکرات ۲ روزه ای در برلین هستند که بر موضوع عضویت فنلاند وسوئد در ناتو متمرکز است.

کد خبر 5490839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • خشم IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      دردسرها وبزن بزن اصلی شروع شد