۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۴۲

فرماندار کاشمر:

کالاهای اساسی در کاشمر موجود و در دسترس عموم قرار دارد

کالاهای اساسی در کاشمر موجود و در دسترس عموم قرار دارد

کاشمر ـ فرماندار کاشمر گفت: کالاهای اساسی مثل قند، روغن، آرد و گندم در شهرستان موجود و در دسترس عموم مردم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دایی صراف شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری کاشمر در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: با نظارت‌ها و بازرسی‌هایی که در حال انجام است همه چیز در لحظه در شهرستان تحت کنترل و کالاهای اساسی همچون ۳۰۰ تن قند، ۳۰ تن روغن و ۲ هزار و ۵۰۰ تن آرد و گندم در شهرستان موجود است و در دسترس عموم قرار دارد.

فرماندار کاشمر بیان کرد: آشفتگی و تخلفات بیشتر از گرانی مردم را آزار می‌دهد.

وی گفت: با تخصیص ارز ترجیحی به مردم دولت برای حفظ سفره مردم و مراقبت از قشر مستضعف و ضعیف برای از بین بردن فقط مطلق است.

دایی صراف افزود: به منظور عدالت در توزیع سرمایه‌های کشور و جلوگیری از هدر رفت منابع و اصلاح شیوه اختصاص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی به نفع مردم و دهک‌های کم برخوردار، مجلس شورای اسلامی در قانون ۱۴۰۱ دولت را مکلف به اصلاح تخصیص ارز ترجیحی کرد.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه دولت برای اجرای قانون ساز و کار اجرایی تهیه و اقدام شجاعانه را رقم زد و یارانه را مردمی کرد افزود: دولت با واریز مبلغ یارانه قبل از اجرای طرح اعتماد سازی و اطمینان بخشی به مردم داد تا اعلام کند که حمایت‌های یارانه‌ای دولت به خود مردم اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به جنگ اوکراین و روسیه و تأمین ۳۰ درصد از اقلام اساسی خوراکی از این کشورها است و شاهد تورم در کشورهای اروپایی نیز هستیم عنوان کرد: با توجه به این امر توجه به اقتصاد مقاومتی باید در نظر گرفته می‌شد.

دایی صراف گفت: طرح ساماندهی یارانه‌ها یک برنامه ملی است و مورد تاکید همه ارکان نظام است که مردمی سازی و بهینه سازی توزیع عادلانه و اصلاح نظام پرداخت از اهداف برنامه است.

فرماندار کاشمر تصریح کرد: هیچگونه جراحی اقتصادی وجود ندارد فقط اصلاح نظام یارانه‌های بخش کشاورزی است که در این طرح ارز ترجیحی به ریالی تبدیل شده و از پرداخت به زنجیره وارد کننده به انتهای زنجیره که مصرف کننده است پرداخت می‌شود و صحبت از حذف آن نیست. بلکه با حذف ارز ترجیحی عدد آن به مردم پرداخت می‌شود و حتی به قشر ضعیف بیشتر پرداخت می‌شود.

وی افزود: دولت به دلیل همکاری خوب مردم مدیون آن‌ها است چون مردم با صبوری و همراهی سهیم در اجرای طرح‌های دولت هستند.

دایی صراف تأکید کرد: برای برخورد جدی تر با تخلفات دولت اختیارات اداره تعزیزات را افزایش داده است و جرایم تا ۵ برابر افزایش یافته است که به خوبی جریمه‌ها بازدارنده است.

فرماندار کاشمر عنوان کرد: از گران فروشان، محتکرین و اختلال گران گذشت نخواهیم کرد چون سفره مردم را تحت شعاع قرار می‌دهند و برخوردهای بازدارنده صورت می‌گیرد که از و از اقدامات خودشان پشیمان خواهند بود.

وی در ادامه از روابط عمومی به عنوان پیشران پیشرفت شهر نام برد و گفت: دنیای امروز انسان رسانه است و هر کدام یک رسانه هستند و با یک کلیپ درست کردن در خبرهای جهانی پخش می‌شود و با کلیپ ۳۰ ثانیه‌ای یک کسب و کار ۴۰ ساله را از بین می‌برد لذا روابط عمومی باید برای مواجه با این امر هنر، تخصص و علم خود را بروز رسانی کند.

دایی صراف اظهار کرد: روابط عمومی، افکار عمومی را باید در فضای مجازی مدیریت کند چون مغز متفکر سازمان‌ها هستند.

کد خبر 5493864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha