۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۵۲

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی :

نقش عشایر در سازندگی و دفاع از مرزها/ اصالت فطری حفظ شود

نقش عشایر در سازندگی و دفاع از مرزها/ اصالت فطری حفظ شود

بیرجند-نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بابیان اینکه عشایر هم در کار سازندگی و هم در کار دفاع از مرزهای کشور نقش آفرینی می‌کنند، گفت: شجاعت و ایستادگی در برابر ظلم از ویژگی‌های این قشر است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح پنج شنبه در دیدار با سران و طوایف عشایر خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بر اساس گفته امام (ره) عشایر محترم ذخایر انقلاب هستند که در واقع امنیت مرزها را نیز حفظ می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه عشایر در حوزه صنایع دستی و اقتصادی تأثیرگذار هستند، بیان‌کرد: مهمترین چیزی که خداوند به نوع بشر داده است، فطرت سالم و پاک و یا همان حقیقت دین است.

عبادی با تأکید بر اینکه حق پرستی، حس کنجکاوی، پاداش دادن به نیکی‌ها، اهمیت به علم و دانش و عشق به نوع بشر از مسائل فطری انسان است، گفت: اما وقتی اقتصاد اصل زندگی شد و در واقع فرد موجودی اقتصاد زده شود از این فطرت الهی فاصله می‌گیرد.

عشایر در مسیر شجاعت و حق گویی قدم گذاشته‌اند

وی با تأکید بر اینکه عشایر همواره اصالت فطری خود را حفظ کرده‌اند، گفت: در تاریخ اسلام افرادی چون ابوذر وجود داشته‌اند که به واسطه اصالت عشایری و توجه به فطرت انسانی همواره در مسیر شجاعت و حق گویی قدم گذاشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: صداقت، جرأت، غیرت و امانتداری داری از خصوصیت‌های بسیار ارزشمند عشایر کشور ما است.

عبادی با اشاره به اینکه عشایر شجاع و غیرتمند کشور ما دوستان بسیار خوبی چون سپاه پاسداران پیدا کرده‌اند، خطاب به سران عشایر یادآور شد: نسل آینده را هم چون خودتان با همین خصلت‌های ارزشمند تربیت کنید.

وی بیان کرد: صداقت، شجاعت و ایستادگی در برابر ظلم از ویژگی‌های مهم عشایر بوده که از پیشینیان خود به ارث برده‌اند و حالا هم باید آن را به نسل‌های بعد خود منتقل کنند.

نجف پور، مسئول بسیج عشایر خراسان جنوبی هم در این دیدار اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی برای عشایر اهمیت فوق العاده‌ای قائل است و آنان را از جمله اقشار برجسته می‌شناسد که هم در کار سازندگی و هم در کار دفاع از مرزهای کشور نقش آفرینی می‌کنند.

وی با بیان اینکه عشایر همواره پای کار انقلاب اسلامی بوده‌اند، بیان‌کرد: تقدیم ۷۲ شهید گلگون کفن، حضور در همه انتخابات‌ها، حضور در مراسم‌های باشکوه پیروزی انقلاب اسلامی از جمله نقش آفرینی‌های عشایر در عرصه انقلاب است.

تولید ۳۵ درصد مواد پروتئینی توسط عشایر

مسئول بسیج عشایر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۹ درصد جمعیت استان را عشایر تشکیل می‌دهند، یادآور شد: ۳۵ درصد محصولات پروتئینی و ۲۵ درصد صنایع دستی خراسان جنوبی را عشایر شجاع استان تولید می‌کنند.

نجف پور گفت: انقلاب خدمات زیادی چون آب و برق و آموزش به عشایر اعطا کرده است ولی به واسطه تغییرات آب و هوایی در حال حاضر عشایر با مشکلاتی چون فقر مراتع، کمبود آب شرب، نامناسب بودن ایل راه‌ها و گرانی علوفه و اجرای نامناسب طرح خرید تضمینی دام عشایر رو به رو هستند.

وی یادآور شد: سپاه انصارالرضا (ع) در سال ۱۴۰۰ با وارد کردن هزار و ۶۰۰ تن علوفه از استان‌های جنوبی با حداقل هزینه، واکسیناسیون رایگان دام عشایر و ۴۰ تانکر آب شرب با کمک خیرین سعی در کاهش مشکلات عشایر خراسان جنوبی داشته است.

کد خبر 5493940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha