۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۰۳

امروز مطرح شد؛

هشدار چین نسبت به اقدامات مداخله جویانه آمریکا در مسئله «تایوان»

هشدار چین نسبت به اقدامات مداخله جویانه آمریکا در مسئله «تایوان»

دیپلمات ارشد چین به آمریکا در خصوص تداوم اقدامات مداخله جویانه در مسئله تایوان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «یانگ جیچی» مدیر دفتر کمیسیون مرکزی روابط خارجی چین هشدار داد در صورت تداوم سیاست مداخله جویانه آمریکا در امور داخلی این کشور، پکن اقدامات شدیدتری را در پیش خواهد گرفت.

دیپلمات ارشد چین در جریان تماسی تلفنی به «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد در صورت مداخله واشنگتن در امور داخلی کشورش، پکن اقدامات شدیدی را به منظور حفاظت از حاکمیت و منافع ملی خود اتخاد خواهد کرد.

وزارت خارجه چین به نقل از یانگ اعلام کرد: چین اقدامات قاطعی را برای حفاظت از حاکمیت و منافع امنیتی خود انجام خواهد داد و ما اظهارات خود را به واقعیت تبدیل خواهیم کرد.

دیپلمات ارشد چین متذکر شده که واشنگتن اقدامات و اظهارات نادرستی را در جهت دخالت در امور داخلی چین و آسیب رساندن به منافع ملی این کشور صورت داده است.

یانگ در بخشی از اظهارات خود خطاب به سالیوان هشدار داده که موضوع تایوان حساس‌ترین و مهم‌ترین موضوع در روابط چین و آمریکا است. اگر واشنگتن همچنان به بازی با کارت تایوان و مسیر اشتباه ادامه دهد، ناگزیر به ظهور یک وضعیت خطرناک منجر خواهد شد.

مدیر دفتر کمیسیون مرکزی روابط خارجی چین تاکید کرد: ما از آمریکا می‌خواهیم که وضعیت را به وضوح درک کند، به تعهدات خود کاملاً احترام بگذارد و به اصل چین واحد و سه بیانیه مشترک چین و آمریکا احترام بگذارد.

کد خبر 5494047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha