۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۴۰

مدیرکل امور اقتصادی البرز خبر داد؛

گردآوری ۱۷۰ فرصت سرمایه‌گذاری در البرز

گردآوری ۱۷۰ فرصت سرمایه‌گذاری در البرز

البرز- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز گفت: طی دو ماه اخیر ۱۷۰ فرصت سرمایه‌گذاری در استان شناسایی و احصا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا جعفری صبح شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی که در سالن جلسات اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: طی دو ماه اخیر ۱۷۰ فرصت سرمایه گذاری در استان البرز شناسایی و احصا شده است.

وی بیان کرد: پروژه قطار شهری کرج، احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر و انرژی‌های پاک (بادی و خورشیدی)، حوزه‌های صنعت و معدن، ادامه پروژه اتوبان همت، پروژه احداث شهرک سلامت ، نیروگاه‌های کوچک مقیاس تولید برق CHP، از جمله فرصت‌های سرمایه گذاری در استان البرز با بازدهی بالا هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز ضمن اشاره به پتانسیل‌های فراوان استان البرز در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن، توریسم و گردشگری گفت: اگر صنایع تبدیلی در کشور و در استان‌های مختلف مستقر شود و از مواد معدنی که در استان البرز وجود دارد استفاده گردد، ارزش افزوده بسیار بالایی را در این بخش شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان ساخت: در تمامی شاخص‌های اقتصادی و در تمامی حوزه‌ها کار برای انجام دادن در استان البرز وجود دارد.

جعفری بیان کرد: در بحث اشتغال در صنایع مختلف استان البرز ۱۴۰ هزار نیروی کار در استان مشغول به کار هستند و اگر توجه ویژه‌ای به این استان داشته باشیم، بخشی از مشکلاتی که در استان البرز و حتی تهران وجود دارد، با ایجاد امکان اشتغال بیشتر رفع می‌شود.

وی به ابرچالش‌های اجتماعی استان البرز اشاره کرد و افزود: جمعیت استان البرز در سال بین ۸۰ تا ۱۲۰ هزار نفر افزایش می‌یابد، وجود چندین زندان بزرگ در استان البرز و حاشیه نشینی تهدیدی است که کلانشهر کرج را متأثر می‌سازد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده سرانه کلاس‌های آموزشی در استان البرز نسبت به میانگین کشوری پایین است که جهت حل این مساله برنامه‌هایی در دست اقدام است. همچنین عدم توزیع متوازن جمعیت در پهنه استان و تراکم بالای جمعیت در کرج و فردیس که چالش‌های اجتماعی را ایجاد کرده است.

وی عدم وجود امکانات لازم برای بازیافت و دفن بهداشتی زباله در سطح استان را که هم تهدید و هم یک فرصت عنوان و بیان کرد: تهدید از آن جهت که بهداشت منطقه و مردم را به خطر انداخته و مشکلات زیست محیطی ایجاد می‌کند و از سوی دیگر، با سرمایه گذاری با برنامه در استان می‌توان از زباله که در واقع طلای کثیف محسوب می‌شود به نحو مطلوب در تولید انرژی و بازیافت استفاده کرد.

جعفری آلودگی هوای استان، عدم توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان با توجه به پتانسیل بالا، مساله کمبود کیفیت و کمیت آب که مشکلاتی را بالاخص در فصول گرم سال برای مردم ایجاد کرده است و برداشت از آب‌های زیرزمینی که باعث فرونشست زمین می‌گردد، را از جمله مشکلاتی که استان البرز با آنها مواجه می‌باشد، عنوان کرد.

وی از تلاش‌های شبانه روزی مسئولان اقتصادی استان بالاخص آقای دکتر عبداللهی استاندار استان البرز یاد کرد و افزود: در دولت مردمی همه مدیران اقتصادی استان هم و غم خود را در جهت رفع مشکلات مردم شریف استان قرار داده و نهایت تلاش خود را صرف توسعه همه جانبه استان، رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار و گسترش عدالت خواهند نمود.

کد خبر 5495286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha