۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۰۲

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خبر داد

تصویب طرح موضعی بافت ناکارآمد و فرسوده چیذر در کمیسیون ماده ۵

تصویب طرح موضعی بافت ناکارآمد و فرسوده چیذر در کمیسیون ماده ۵

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از تصویب طرح موضعی «ساماندهی بافت ناکارآمد محله چیذر» با تمرکز بر ساماندهی محدوده ارزشمند واقع در تپه و ده چیذر در کمیسیون ماده پنج شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کاوه حاجی علی اکبری از تصویب طرح موضعی «ساماندهی بافت ناکارآمد محله چیذر» با تمرکز بر ساماندهی محدوده ارزشمند واقع در تپه و ده چیذر در کمیسیون ماده پنج شهر تهران خبر داد و گفت: در این طرح، ضوابط و مقررات ساخت و ساز با هدف حفظ هویت و ارزش‌های محیط کالبدی، منطبق بر مورفولوژی بافت تدوین شده و ضوابط تشویقی به منظور ترغیب ساکنان به نوسازی و افزایش توجیه‌پذیری اقتصادی و تحقق پذیری طرح در نظر گرفته شده و الگوهای معماری ساخت بنا بر اساس ویژگی‌ها و ارزش‌های بافت چیذر و شمیرانات نیز ارائه شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: همچنین به منظور تأمین خدمات پشتیبان سکونت، فضای سبز محله و نیز تأمین پارکینگ‌های مورد نیاز عمومی و محله‌ای، از کلیه ظرفیت‌های محدوده طرح از جمله باغ ادونتیست، ورزشگاه عقیلی و … بهره‌گیری شده و نسبت به ارتقای کیفیت شبکه دسترسی از طریق اصلاح پوسته شبکه معابر نیز اقدام شده است.

وی عنوان کرد: امید است با اجرای این طرح، شاهد تسریع در روند نوسازی محدوده تپه و ده چیذر همراه با ارتقای کیفیت ساخت و احیای هویت محدوده باشیم.

کد خبر 5496025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha