۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۱۱

در نشست پیشگیری از آسیب های اجتماعی مطرح شد؛

وضع مدارس در حوزه آسیب های اجتماعی از دانشگاه ها هم بدتر است

وضع مدارس در حوزه آسیب های اجتماعی از دانشگاه ها هم بدتر است

مدیر کل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به آمارهای موجود در زمینه آسیب های اجتماعی، وضع مدارس از دانشگاه ها هم بدتر است.

به گزارش خبرنگار مهر نخستین جلسه شورای سیاستگذاری اجرایی سند نظام جامع راهنمایی و مشاوره و کمیته ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

علی باقرزاده معاون پرورشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش در این نشست در خصوص برنامه تقسیم کار بین سازمانی و وظایف دستگاه‌ها گفت: نهادها وظایف مختلفی را بر عهده دارند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متعهد به تلفیق موضوعات اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی در جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی کشور است و همچنین تولید محصولات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای و به کارگیری فضاهای فرهنگی از جمله دیگر وظایف این وزارتخانه است.

باقرزاده افزود: وزارت علوم نیز متعهد شده است تا در زمینه آموزش و توانمندسازی والدین و کارکنان مدارس در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدام نموده و به تولید راهنماها و منابع آموزشی استاندارد در این زمینه کمک کند. همچنین ساخت و پخش زیرنویس‌ها و تیزرهای تلویزیونی، تولید ویژه برنامه‌های آموزشی و پخش تولیدات و خلاقیت‌های هنری دانش آموزان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هم از وظایف صدا و سیما است.‌

مسعود شکوهی مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش هم با اشاره به آمار آسیب‌های اجتماعی در مدارس گفت: با توجه به آمارهای موجود به نظرم وضعیت دانشگاه‌ها در حال حاضر بهتر از آموزش و پرورش است؛ برای اینکه به وضع بهتری برسیم. از نظر سخت افزاری و نرم افزاری نیازمند توجه هستیم؛ در حالی که امکاناتی که حال حاضر ما در اختیار داریم مناسب با شرایط نرمال است نه شرایطی که در حال حاضر از نظر آسیب‌های اجتماعی با آن مواجه هستیم.

کد خبر 5497797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      0 0
      با ۲۹سال سابقه کار در مدارس ،با کمال تأسف آسیبهای اجتماعی در انواع مختلف و فراوان در حال اپیدمی فراگیر و همه گیر هست ..
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      0 0
      با ۲۹سال سابقه کار در مدارس ،با کمال تأسف آسیبهای اجتماعی در انواع مختلف و فراوان در حال اپیدمی فراگیر و همه گیر هست ..