۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۵۷

امام جمعه بجنورد:

مساجد همه افکار را در دل خود جای دهد

مساجد همه افکار را در دل خود جای دهد

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هیچ‌وقت نباید سیاسی شوند؛ بلکه باید همه گروه‌ها با هر طرز تفکری را در دل مسجد بپذیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر سه‌شنبه در نشست شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، با اشاره به اهمیت محور بودن مسجد در همه امور، اظهار کرد: تحقق این مهم مستلزم عمران معنوی مسجد با حضور مردم به ویژه جوانان و همچنین مسئولان است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی از مسئولان خواست با مسجد قهر نکنند و حداقل یکی از نمازهای یومیه را در یکی از مساجد محله خود اقامه کنند و این رویه را تداوم بخشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه مسجد متعلق به همه مردم است و حتی ملکیت زمین مسجد پس از ساخت از حیطه اختیارات واقف هم خارج می‌شود، بیان کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند و این حق را ندارد در مسجد، امر و نهی کند.

وی با بیان اینکه در زمان پیامبر همه امور سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در مسجد صورت می‌گرفت، راه‌اندازی مجموعه‌ها و پایگاه‌های فرهنگی ازجمله بسیج، کانون مسجد، کتابخانه و … در حاشیه مساجد را کار پسندیده و نیکو دانست و گفت: همه این مجموعه‌ها باید در کنار هم برای عمران معنوی مساجد تلاش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه مسجد خانه خداست و هیچ‌کدام از گروه‌های چپ و راست نباید ادعای مالکیت خانه خدا را داشته باشند، بیان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هیچ‌وقت نباید سیاسی شوند؛ بلکه باید همه گروه‌ها با هر طرز تفکری را در دل مسجد بپذیرند و هر که به مسجد پناه آورد با آغوش باز استقبال کنند.

کد خبر 5498451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha