۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۴۸

خطیب‌زاده:

بیانیه‌های فرانسه و آلمان در مورد کشتی‌های متخلف یونانی مردود است

بیانیه‌های فرانسه و آلمان در مورد کشتی‌های متخلف یونانی مردود است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به بیانیه آلمان و فرانسه در مورد کشتی‌های متخلف یونانی گفت: ما صدور اینگونه بیانیه های یکطرفه و غیر قابل توجیه را قویا مردود می‌دانیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه‌های از روی دست یکدیگر کپی‌شده سخنگویان وزارت امور خارجه فرانسه و آلمان در مورد کشتی‌های یونانی توقیف شده در خلیج فارس، اظهار داشت: ما صدور اینگونه بیانیه‌های یکطرفه و غیر قابل توجیه را که ظاهراً به یک عادت مستمر نزد صادرکنندگان آن مبدل شده، قویاً مردود می‌دانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: به این کشورها توصیه می‌کنیم بجای فرار به جلو و حمایت نابجا از نقض‌های صورت گرفته توسط کشتی‌های یونانی، از فرآیندهای قضایی مبتنی بر مقررات بین المللی که هدف آن تضمین آزادی کشتیرانی و امنیت دریایی است حمایت کنند.

خطیب زاده تاکید کرد: متاسفانه این کشورها در حالی به اقدامات قانونی صورت گرفته در ایران معترض هستند که در قبال توقیف غیرقانونی کشتی تحت پرچم ایران توسط مقامات یونانی و تخلیه محموله آن در اجرای فرامرزی قوانین و احکام داخلی یک کشور دیگر است، سکوت اختیار می‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تصریح کرد: اینگونه مداخلات نامناسب در فرآیندهای مستقل قضایی کشورمان، هیچ کمکی به حل و فصل موضوعات نخواهد کرد، لذا همانطور که به مقامات یونانی گفته‌ایم، مناسب است به جای تحرکات سیاسی و رسانه‌ای، برای حل و فصل موضوعات از طریق راه‌های حقوقی و قضایی نزد مراجع ذیصلاح کشورمان اقدام شود.

کد خبر 5504582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بابائی IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      1 0
      یونان با آمریکا همکاری کرده است و باید مجازات شود فرانسه و آمریکا هم شریک جرم جنایت های آمریکا در منطقه خاورمیانه و جهان هستند.
    • بابائی IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      0 0
      عملکرد و رفتار و سیاست ایران از ابتدا مذاکره با آمریکا، کشورهای اروپایی وغیره در مورد صلح آمیز هسته ای غلط و اشتباه بوده است. مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی و غیره از سال 1392 تاکنون برای مردم ایران و کشور ایران هیچ دستاورد نداشته ست.
    • بابائی IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      0 0
      مذاکره با آمریکا یا اروپا هیچ نتیجه ای ندارد و تاکنون هم نداشته است. 1 - آمریکا و کشورهای اروپایی حق صلاحیت در مورد مذاکره سلاح هسته ای را ندارند. 2 - آمریکا و کشورهای اروپایی از سال 1332 تاکنون با ملت ایران دشمن هستند. 3 - آمریکا و کشورهای اروپایی از سال 1357 تاکنون با نظام جمهوری اسلامی دشمن هستند
    • بابائی IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      0 0
      4 - آمریکا و متحدانش از سال 1357 تاکنون از گروهک تروریستی و گروهک تروریستی منافقین حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند. 5 - آمریکا و متحدانش درجنگ تحمیلی هشت ساله همه جانبه از رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور حمایت می کردند. 6 - آمریکا و متحدانش از ابتدا از اغتشاش و اغتشاشگران در ایران حمایت می کرد
    • بابائی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      0 0
      7 - حمایت واشنگتن به همراه انگلیس، فرانسه، آلمان و برخی کشورهای عربی مانند عربستان سعودی، امارات و بحرین و به ویژه صهیونیست ها از اغتشاشات در ایران تاریخ 28 آبان ماه سال 1398 8 - آمریکا از ابتدا مردم ایران اعتبار ندارد. 9 - رژیم آمریکا باید به عنوان جنایتکار جنگی مجازات شود.
    • بابائی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      0 0
      10 - آمریکا نمی گذارد جنگ در سوریه، عراق، لیبی، یمن و منطقه خاورمیانه تمام شود! 11 - با تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش را به دنیا معرفی کنیم.
    • بابائی IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      0 0
      که آمریکا جنایتکار از سال 1359 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار در امور داخلی کشورهای عربی وغیره دخالت می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد. مشکلات اقتصادی با شعار برطرف نمی شود. چرا مشکلات اقتصادی دو دولت دوازدهم بیشتر شد؟
    • بابائی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      0 0
      انتظار حل مشکلات با برجام یا مذاکرات اشتباه است. اگر انتظار داریم برجام و مذاکرات وین مشکلات ما را حل کنند اشتباه می کنیم. انتظار نداشته باشیم برجام یا مذاکرات مشکلات ما را حل کنند.
    • بابائی IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      0 0
      آمریکا، اروپا،هم هر دو همراه با چند کشور دیگر از سال 1332 تاکنون با ملت ایران دشمن بودند و هنوز هم هستند و همچنان نیز ادامه می دهند. آمریکا، اروپا،هم هر دو همراه با چند کشور دیگر از سال 1357 تاکنون با نظام جمهوری اسلامی دشمن بودند و هنوز هم هستند و همچنان نیز ادامه می دهند.
    • بابائی IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      0 0
      آمریکا را بزرگ‌ترین کشور تروریست‌پرور جهان می‌دانیم
    • بابائی IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      0 0
      درخواست بی شرمانه فرانسه از ایران در پاسخ به وزارت خارجه فرانسه جنایتکار سگ دست نشانده رژیم صهیونیستی ایران از سال 1392 تاکنون پاسخ سوالات آژانس خیانتکار داده است ولی متاسفانه آژانس هم مانند فرانسه جنایتکار از سال 1392 تاکنون درک نمی کند، نمی داند و نمی فهمند.