۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۴۹

سی بی اس نیوز:

تیراندازی مرگبار در آریزونای آمریکا یک کشته برجای گذاشت

تیراندازی مرگبار در آریزونای آمریکا یک کشته برجای گذاشت

حداقل یک نفر در جریان تیراندازی در ایالت آریزونای آمریکا جان خود را از دست داد و تعدادی دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی بی اس نیوز، حداقل یک نفر در جریان تیراندازی در ایالت آریزونای آمریکا جان خود را از دست داد. گفته شده این تیراندازی در مرکز خرید فونیکس صورت گرفته و علاوه بر یک کشته، حداقل ۸ زخمی برجای گذاشته است.

به گفته پلیس، تیراندازی حوالی ساعت یک بامداد رخ داده است. پلیس گفت که با رسیدن مأموران، مردم از پارکینگ یک مرکز خرید فرار کردند و چندین قربانی هم در محل حادثه و هم در نزدیکی آن یافت شدند.
کارآگاهان پلیس می‌گویند تحقیقات مقدماتی است، اما گفتند که جمعیت زیادی در یک مهمانی در یک مرکز خرید جمع شده بودند که درگیری منجر به تیراندازی شد. به گفته پلیس، تیراندازی در داخل یک پارکینگ و جاده مجاور رخ داده است.
«اندی ویلیامز»، از مقامات محلی پلیس هم گفت که گروهی متشکل از ۱۰۰ نفر در زمان تیراندازی در مرکز خرید بودند.
حوادث تیراندازی در آمریکا در حال تبدیل شدن به روندی روزانه و تکراری است و برخی مقامات آمریکایی به تازگی اذعان کرده‌اند که آمار تلفات فوتی‌ها در این کشور بر اثر قتل توسط اسلحه به بالاترین میزان خود رسیده است. با وجود آمار بسیار بالای قربانیان در آمریکا بر اثر خشونت و تیراندازی با اسلحه، اما تا کنون دولت و کنگره آمریکا در محدود کردن حمل و خرید و فروش سلاح ناتوان بوده و به گفته بسیاری از کارشناسان، لابی‌ها و شرکت‌های اسلحه سازی در آمریکا اجازه نمی‌دهند که در این کشور محدودیتی در بازار بزرگ میلیارد دلاری سلاح ایجاد شود.‌

کد خبر 5506703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha