۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۱۵

وزارت امنیت داخلی آمریکا؛

برخی آمریکایی ها معتقدند حادثه تیراندازی تگزاس کار دولت بوده است

برخی آمریکایی ها معتقدند حادثه تیراندازی تگزاس کار دولت بوده است

وزارت امنیت داخلی آمریکا در اطلاعیه ای که درباره تروریسم داخلی و خارجی در این کشور منتشر کرد، هشدار داد که فضای عمومی ایالات متحده همچنان خشونت آمیز است و امکان بروز حوادث مشابه وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ان بی سی نیوز، وزارت امنیت داخلی آمریکا با انتشار بولتنی تحت عنوان «نظام مشاوره تروریسم ملی» و با اشاره به حوادث تیراندازی‌های اخیر در این کشور نسبت به امکان بروز خشونت‌های داخلی طی ماه‌های آینده هشدار داد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا در بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد: همانطور که در بولتن قبلی نیز اشاره شد، افزایش تهدید در جو و اوضاع آمریکا همچنان مشهود است و حملات اخیر نیز ماهیت پویا و پیچیده اوضاع تهدیدآمیز را برجسته کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: در ماه‌های آتی، ما انتظار داریم که اوضاع تهدیدآمیز پویاتر شود چرا که می‌توان از چندین واقعه که در کانون توجهات قرار گرفته‌اند برای توجیه اعمال خشونت آمیز برضد طیف وسیعی از اهداف احتمالی بهره برداری کرد.

همچنین در بولتن مذکور آمده است که تندروهای خشن داخلی اطلاعات نادرست را تبلیغ می‌کنند.

در این بولتن با اشاره به تیراندازی اخیر در دبستانی در ایالت تگزاس آمده است: دیگران از این رویداد برای انتشار اطلاعات نادرست و تحریک نارضایتی‌ها استفاده می‌کنند، از جمله اینکه ادعا می‌کنند که این واقعه یک رویداد بود که توسط دولت برای پیشبرد اقدامات در جهت اعمال سیاست‌های کنترل اسلحه انجام شد.

در این بولتن همچنین نسبت به بروز تنش‌ها در رابطه با قوانین سقط جنین اخیر در آمریکا و همچنین انتخابات میان دوره کنگره این کشور ابراز نگرانی شده است.

وزارت خانه مذکور همچنین به مسئله تروریسم خارجی نیز اشاره کرده است. این بولتن در این رابطه آورده است: سازمان‌های تروریستی خارجی احتمالاً به استفاده از پلتفرم‌های آنلاین در ایجاد انگیزه به افراد مستقر در آمریکا برای شرکت در فعالیت‌های خشونت آمیز ادامه خواهند داد.

از زمان روی کار آمدن «جو بایدن» رئیس جمهور فعلی آمریکا، این ششمین باری است که وزارت امنیت داخلی آمریکا بولتن نظام مشاوره تروریسم ملی را منتشر می‌کند.

اخیراً تیراندازی‌ها و کشتار جمعی در ایالت‌های مختلف آمریکا، این کشور را در صدر اخبار رسانه‌های جهان قرار داده است. کشته شدن ۱۸ کودک دبستانی و دو معلم آنها به دست یک نوجوان ۱۸ ساله در ایالت تگزاس و همچنین کشته و زخمی شدده ده‌ها نفر در ایالت نیویورک توسط یک جوان سفیدپوست با انگیزه‌های نژادپرستانه از جمله هولناک‌ترین این وقایع هستند.

کد خبر 5509128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha