۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۴۵

در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

اولیانوف: فشار بر تهران منجر به تشدید تنش می‌شود

اولیانوف: فشار بر تهران منجر به تشدید تنش می‌شود

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی امروز در نشست شورای حکام آژانس انرژی اتمی در سخنانی هشدار داد: برخی اعضاء حساسیت شرایط جاری را درک نمی‌کنند؛ فشار بر تهران منجر به تشدید تنش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حساب توئیتری دفتر نمایندگی مسکو در وین، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در شهر وین امروز چهارشنبه در نشست بررسی اجرای پادمان در ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنانی اعلام کرد: هنوز فرصت برای از سرگیری اجرای برجام وجود دارد.

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در نشست جاری شورای حکام در این باره افزود: اما متأسفانه برخی از اعضای شورا حساسیت شرایط موجود را درک نمی کنند و برای ارائه قطعنامه نابهنگام ضد ایرانی فشار می‌ آورند.

وی در این خصوص تأکید کرد: مذاکرات وین به آنها یاد نداد که فشار بر تهران منجر به تشدید تنش می شود.

اولیانوف: فشار بر تهران منجر به تشدید تنش می‌شود

گفتنی است که جلسه بررسی اجرای پادمان در ایران، ساعتی پیش در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز شد.

در همین ارتباط، خبرگزاری رویترز پیشتر مدعی شده بود: آمریکا و تروئیکای اروپایی پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی را جهت ارائه در نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی آماده کرده اند.

بنا به ادعای رویترز در متن پیش نویس این قطعنامه کشورهای غربی از جمهوری اسلامی ایران می خواهند به سوالات ادعایی آژانس در خصوص پیدا شدن آثار اورانیوم یافت شده در سه سایت خود پاسخ دهد.

سخنگوی وزارت خارجه چین هم در این ارتباط گفته بود: گزارش‌ های مربوطه را دیده‌ ام. چین با اقدامات کشورهای مربوطه برای تحت فشار قرار دادن ایران از طریق فشار بر شورای حکام آژانس در جهت تصویب قطعنامه مخالف است. حقایق بارها ثابت کرده که فشار نمی‌ تواند هیچ مشکلی را حل کند، بلکه تنها به تشدید تنش کمک و اوضاع را پیچیده‌تر می‌ کند.

لیجیان مذاکرات وین برسر احیای برجام را در مقطعی حیاتی دانست و تاکید کرد حرکات تقابلی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تنها همکاری بین ایران و آژانس را تضعیف کرده و روند مذاکرات را مختل می‌کند.

کد خبر 5509873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      0 0
      یعنی نظر من و امثال من ارزشی داره ؟؟؟؟