کارشناس حقوقی:

جریان صدر به روند سیاسی باز نخواهد گشت/ پارلمان منحل نمی شود

جریان صدر به روند سیاسی باز نخواهد گشت/ پارلمان منحل نمی شود

یک کارشناس حقوقی با تاکید بر اینکه جریان صدر دیگر به روند سیاسی بازنخواهد گشت، افزود: بعید است پارلمان منحل و انتخابات مجدد برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محسن العکیلی» کارشناس حقوقی گفت که طبق قانون مصوب انتخابات در سال ۲۰۲۲، روند سیاسی بدون جریان صدر ادامه خواهد داشت و کرسی خالی همان حوزه انتخاباتی با نفر بعدی که در انتخابات بیشترین رأی را کسب کرده است، پر می‌شود.

وی افزود: برگزاری مجدد انتخابات به نفع بلوک اهل سنت نیست و دمکراسی در مرحله اول برگزاری انتخابات برای کرسی‌های انتخاباتی کُردها حاصل شده است، بنابراین دولت در آینده‌ای نزدیک تشکیل خواهد شد.

این کارشناس حقوقی یادآور شد: برگزاری مجدد انتخابات، در سایه اختلافات میان گروه‌های سیاسی، تصاحب مجدد کرسی‌های نمایندگی در پارلمان را برای احزاب کُرد تضمین نمی‌کند.

پیش از این نیز، «عقیل الردینی» عضو ائتلاف النصر گفته بود که استعفای دسته جمعی نمایندگان جریان صدر باعث شگفتی اکثریت گروه‌های سیاسی شد.

گفتنی است، نمایندگان جریان صدر در پارلمان عراق اخیراً بنا بر درخواست «مقتدی صدر» رهبر این جریان سیاسی، استعفای خود از عضویت در پارلمان را به «محمد الحلبوسی» تحویل دادند. رئیس پارلمان عراق نیز با درخواست استعفای نمایندگان جریان صدر موافقت کرد.

در همین راستا، رئیس پارلمان عراق عنوان کرد: با توجه به درخواست مقتدی صدر و علیرغم میل باطنی با درخواست برادران و خواهران در فراکسیون پارلمانی صدر برای استعفا از مجلس نمایندگان موافقت کردیم.

وی افزود: ما برای منصرف کردن ایشان از این اقدام بسیار تلاش کردیم اما وی پافشاری کرد که بخاطر مردم و میهن فداکار باشد نه عامل معطل سازی و به این تصمیم ادامه داد.

کد خبر 5514635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha