۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۳۳

شجاعیان در نشست دفاتر استانی مهر؛

مطالبه‌گری خبرگزاری مهر در استان‌ها منجر به امیدآفرینی می‌شود

مطالبه‌گری خبرگزاری مهر در استان‌ها منجر به امیدآفرینی می‌شود

مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر امیدآفرینی را یکی از وظایف مهم رسانه‌ها دانست و گفت: مطالبه گری خبرگزاری مهر در استان‌ها منجر به امیدآفرینی می‌شود و باید موجِ «حل مسئله» شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شجاعیان در نشست مدیران دفاتر استانی منطقه شرق خبرگزاری مهر با اشاره به برگزاری نشست‌های منطقه‌ای اداره کل اخبار استانی اظهار کرد: شیوع کرونا شرایط را برای برگزاری نشست‌های استانی سخت‌تر کرد ولی بسیار علاقه‌مند بودم که این جلسات را زودتر از این برگزار کنیم.

مدیرعامل خبرگزاری مهر با بیان اینکه هدف ما از برگزاری این نشست‌ها نزدیک شدن ذهن‌ها به یکدیگر است، افزود: افزایش خروجی کار و بهبود عملکرد در مأموریتی که به ما سپرده‌شده است از موضوعاتی است که در جلسات منطقه‌ای آن را دنبال می‌کنیم.

مطالبه‌گری خبرگزاری مهر در استان‌ها منجر به امیدآفرینی می‌شود

شجاعیان ادامه داد: از ابتدای حضور در خبرگزاری مهر بعد از دوره کوتاهی از شناخت مجموعه و شناسایی ظرفیت‌ها، تأکید کردیم که یکی از ظرفیت‌ها و شاید مهم‌ترین ظرفیت خبرگزاری مهر با مزیت رقابتی بالا، بخش استان‌های این خبرگزاری است.

ظرفیت استان‌ها در درون کشور طی سال‌های گذشته مغفول مانده است

مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر اظهار کرد: این بخش کم‌هزینه‌ترین بخش خبرگزاری مهر بوده و این در حالی است که سهم زیادی از اخبار مهر را بخش استان‌ها به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه کلاً ظرفیت استان‌ها در درون کشور طی سال‌های گذشته مغفول مانده و توجه کمتری به استان‌ها شده است، گفت: این توجه «رسانه» به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم حکمرانی به استان‌ها یک مزیت است.

شجاعیان ادامه داد: در استان‌ها رسانه فعال به معنای «خبرگزاری» نداریم و اکثراً رسانه‌های خُرد و منطقه‌ای هستند که بعضاً اعتبار خوبی هم کسب کرده و به‌واسطه یک کار منسجم توانسته‌اند مخاطب خوبی هم جذب کنند.

مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر ادامه داد: این دست رسانه‌های محلی و منطقه‌ای به‌غیراز اینکه تولیدکننده خبر به معنی آنچه در خبرگزاری وجود دارد نیستند اما توانسته‌اند اعتبار کسب کنند ولی باز نگاه به رسانه رسمی چیز دیگری است و به همین دلیل سرویس استان‌های خبرگزاری بسیار مؤثر و مهم است.

باید به سمت ایجاد امید در جامعه برویم

شجاعیان تصریح کرد: نکته دیگر اینکه در استان‌ها توقع این است که مسائل نسبت به مرکز و پایتخت خیلی سریع‌تر و سهل‌تر حل شود و اگر رسانه‌ای مثل «مهر» تمرکز روی موضوعات و مسائل خرد داشته باشد توقع حل کردن مشکلات بیشتر است؛ این ظرفیت دیگری است که نقش مهم استان‌های خبرگزاری را برجسته می‌کند.

وی مهر را جزو سه رسانه برتر در کشور و استان‌ها دانست و یادآور شد: خبرگزاری مهر ازنظر تولیدات، کیفیت و سرعت با سایر رسانه‌ها رقابت می‌کند و این مسئله اعتباری در حاکمیت ایجاد کرده که زمانی به موضوعی می‌پردازد توجهات را جلب می‌کند و بازخورد هم دارد.

مطالبه‌گری خبرگزاری مهر در استان‌ها منجر به امیدآفرینی می‌شود

مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر با تأکید بر اینکه توقع داریم مسائل را در استان‌ها بهتر حل کنیم، ادامه داد: نگاهی که سازمان تبلیغات اسلامی و رسانه آن دارد این است که باید در جامعه ایجاد امید کنیم؛ به‌عنوان یکی از مأموریت‌هایی که در بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد باید به سمت ایجاد امید با توجه به شرایط کنونی جامعه برویم.

موجِ «حل مسئله» و ایجادِ امید در استان‌ها شکل بگیرد

شجاعیان تصریح کرد: رسانه اگر بتواند مسئله‌ای را حل کند ایجاد امید کرده است و اگر تعدد «حل مسائل» در استان‌های مختلف اتفاق بیفتد ظرفیت ایجاد امید در سطح کشور را دارد.

اگر بتوانیم موجِ «حل مسئله» و ایجادِ امید را در استان‌ها شکل بدهیم، ظرفیت آن در پایتخت هم ایجاد می‌شود وی اضافه کرد: اگر بتوانیم موجِ «حل مسئله» و ایجادِ امید را در استان‌ها شکل بدهیم، ظرفیت آن در پایتخت هم ایجاد می‌شود؛ مسائل جدی و متعددی که دهه‌ها دولت‌های مختلف دنبال حل آن بوده و جزو شعارهای همه مسئولان آمده است.

شجاعیان تصریح کرد: رسانه فقط برای جانشینی روابط عمومی یک سازمان یا پوشش سخنان سازمان‌ها نیامده است و در کنار آن، یک مأموریت اصلی با عنوان پیگیری مطالبات به‌حق مردم و تحقق انتظارات نظام نسبت به شرایط هر منطقه و جامعه دارد.

مدیرعامل خبرگزاری مهر افزود: مطالبه این اتفاق از سمت ما شکل‌گرفته است و از همه ظرفیت‌ها در این زمینه باید بهره بگیریم.

وی ادامه داد: استان‌ها را به صورت یک فرصت و ظرفیت ویژه می‌بینیم و باید این ظرفیت را احیا کنیم.

«نظام مسائل فرهنگی» از محورهای اصلی کار خبرگزاری مهر

شجاعیان با بیان اینکه در بخش اثربخشی و نظام مسائل استان هم می‌توان اقدامات زیادی داشت، خاطرنشان کرد: خبرگزاری مهر به‌خصوص در بخش فرهنگی و اجتماعی هم می‌تواند مؤثر باشد و «نظام مسائل فرهنگی» به‌عنوان یکی از محورهای اصلی کار «مهر» قابلیت تبدیل به مزیت رقابتی این رسانه را دارد.

مطالبه‌گری خبرگزاری مهر در استان‌ها منجر به امیدآفرینی می‌شود

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگ به تعبیری مظلوم واقع‌شده است و عمدتاً به حوزه سیاسی و اقتصادی توجه می‌شود، تصریح کرد: این بخش برای ما در حوزه محتوایی مهم و ویژه است.

مدیرعامل خبرگزاری مهر ادامه داد: تدوین نظام مسائل کار مهمی است که در مجموعه «مهر» اتفاق افتاده و توقع داریم این سند به‌روز نگه‌داشته شود.

بنابراین گزارش، نشست مدیران استانی منطقه شرق خبرگزاری مهر طی سال ۱۴۰۱، در دفتر مرکزی این خبرگزاری در تهران برگزار شد. این نشست با حضور مدیران استانی خبرگزاری مهر در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمان، سمنان، یزد، سیستان و بلوچستان، گلستان و همچنین دبیران ستادی اداره کل اخبار استانی به‌صورت منطقه‌ای برگزار شد.

همچنین پیش از این سه نشست منطقه شمال، جنوب و غرب خبرگزاری مهر برگزار شده بود.

کد خبر 5515621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha