«حزب الله» عراق:

مقاومت برای مقابله با تجاوزگری ترکیه در آمادگی کامل به سر می‌برد

مقاومت برای مقابله با تجاوزگری ترکیه در آمادگی کامل به سر می‌برد

«حزب الله» عراق با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن حملات اخیر ترکیه به شمال عراق، اعلام کرد: مقاومت برای مقابله با تجاوزگری ترکیه و پاکسازی خاک عراق از اشغالگران، در آمادگی کامل به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، جنبش «حزب الله» عراق امروز پنجشنبه به تجاوزات اخیر ترکیه به شمال این کشور واکنش نشان داد. این جنبش مقاومتی اعلام کرد: حملات ترکیه به شمال عراق، نقض صریح حاکمیت ملی این کشور محسوب می شود.

بر اساس این گزارش، حزب الله عراق افزوده است: مقامات ترکیه با اصرار بر نقض حاکمیت ملی عراق، در واقع به دولت و ملت این کشور توهین می کنند. متأسفانه شاهد آن هستیم که سکوت در برابر حملات ترکیه، این کشور را در تداوم حملات جسورتر کرده است.

حزب الله عراق در ادامه بیانیه خود آورده است: دولت عراق تنها سیاست سکوت را در برابر حملات ترکیه در پیش گرفته است؛ حملاتی که موجب رقم خوردن جنایات شنیعی علیه غیرنظامیان شده است.

این جنبش مقاومتی در پایان بیانیه خود نیز آورده است: مقاومت عراق برای مقابله با تجاوزات ترکیه و آزادسازی خاک خود از اشغال این کشور، در آمادگی کامل به سر می برد. ترکیه باید از اشغالگری آمریکایی ها درس بگیرد و بداند که مقاومت چگونه شکست مفتضحانه آن [واشنگتن] را رقم زد و موجب خروج مفتضحانه نظامیان آمریکایی از خاک عراق شد.

پیش از این، رئیس ائتلاف دولت قانون در این خصوص گفته بود: دولت بغداد باید هرچه سریعتر تدابیر لازم برای ممانعت از تکرار تجاوزات ترکیه به شمال عراق را اتخاذ کند.

المالکی عنوان کرد: واقعیت این است که تداوم تجاوزات ترکیه به خاک عراق در اقلیم کردستان و کشته و زخمی شدن غیرنظامیان به دنبال این تجاوزات، به روابط میان آنکارا و بغداد آسیب شدیدی وارد می سازد.

کد خبر 5516179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • آرین IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      با ترکیه نمیشه شوخی کرد