۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۲۹

دود آتش سوزی در هورالعظیم آسمان خوزستان را فرا گرفت

دود آتش سوزی در هورالعظیم آسمان خوزستان را فرا گرفت

اهواز - دود ناشی از آتش سوزی در قسمت عراقی تالاب بین المللی هورالعظیم از صبح امروز آسمان شهرهای مختلف خوزستان را فرا گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، از صبح امروز شنبه مردم شهرهای مختلف خوزستان از جمله اهواز، دشت آزادگان، هویزه، کارون و حمیدیه با دود غلیظی در آسمان مواجه شدند که منشأ آن برای مردم مجهول بود و گمانه زنی‌های متفاوتی در این خصوص ارائه شد.

در نهایت مسئولان محیط زیست و فرمانداری هویزه اعلام کردند دودی که آسمان استان خوزستان را فراگرفته ناشی از آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم است.

سرپرست فرمانداری هویزه در خصوص آتش سوزی در تالاب هورالعظیم گفت: آتش سوزی تالاب هور العظیم در قسمت عراقی به دلیل خشکسالی و نبود کامل آب اتفاق افتاده است.

ایاد مطوری در ادامه افزود: خوشبختانه آتش سوزی تالاب به سمت ما پیشروی نکرده است و در حال حاضر آتش در منطقه عراقی تالاب مهار شده است و علت دقیق آتش سوزی در حال پیگیری است.

سرپرست فرمانداری هویزه اصلی‌ترین دلیل آتش سوزی در نیزارهای تالاب را خشکسالی کامل عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تالاب مرزی هورالعظیم، آخرین بازمانده تالاب‌های بین النهرین، در جنوب غربی کشور در خوزستان و در انتهای رود کرخه واقع شده است. یک سوم این تالاب در ایران و دوسوم آن در کشور عراق واقع است.

کد خبر 5517142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha