۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۰۵

سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

پاسخ مسکو به اقدامات لیتوانی تنها دیپلماتیک نخواهد بود

پاسخ مسکو به اقدامات لیتوانی تنها دیپلماتیک نخواهد بود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد که پاسخ این کشور به اقدامات لیتوانی تنها به صورت دیپلماتیک نبوده؛ بلکه عملی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که پاسخ این کشور به اقدامات لیتوانی تنها به صورت دیپلماتیک نخواهد بود.

بر اساس اعلام این رسانه، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص گفت: یکی از سوالات اصلی این است که آیا پاسخ ما صرفاً دیپلماتیک خواهد بود؟ جواب این است: خیر. پاسخ مسکو به‌صورت دیپلماتیک نیست؛ بلکه عملی خواهد بود.

بهانه لیتوانی برای انجام این اقدام خصمانه، پیروی از تحریم های اعلام شده علیه روسیه از سوی اتحادیه اروپا ادعا شده است.

در همین ارتباط، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه ساعاتی پیش اعلام کرد که نیروهای با نفوذ در غرب هر اقدامی انجام می دهند تا تشدید بیشتر تنش در روابط با روسیه را تحریک کنند و این (مسئله) هشداردهنده است.

مقامات لیتوانی به تازگی مانع حمل و نقل برخی کالاهای ارسالی از روسیه به کالینینگراد شده اند. کالاهای ممنوعه از سوی لیتوانی مواردی هستند که پیش از این از سوی اتحادیه اروپا در فهرست تحریم قرار گرفته اند. زغال سنگ، فلزات، مصالح ساختمانی و فناوری پیشرفته از جمله کالاهایی هستند که لیتوانی اجازه انتقال آنها از طریق خاک خود به کالینینگراد را نم ی‌دهد.

کالینینگراد، بخش جدا از خاک روسیه است که میان لهستان و لیتوانی قرار دارد. روسیه از طریق خاک لیتوانی و به واسطه خطوط ریلی و لوله‌های گاز، کالاهای مورد نیاز این منطقه را تأمین می کند.

به دنبال روی‌داد این مسأله، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرد که مسکو به زودی به تصمیم ویلنیوس برای اعمال ممنوعیت حمل و نقل کالا به منطقه کالینینگراد پاسخ خواهد داد و مردم لیتوانی به طور جدی عواقب این اقدامات را احساس خواهند کرد.

کد خبر 5521354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha