۲ تیر ۱۴۰۱، ۹:۰۹

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

تبلیغ گفتمان محور و جریان ساز نیاز فرهنگی جامعه کنونی است

تبلیغ گفتمان محور و جریان ساز نیاز فرهنگی جامعه کنونی است

اردبیل- مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تبلیغ دین را برگرفته از آیات قرآنی برشمرد و گفت: تبلیغ گفتمان محور و جریان ساز با فعالیت جهادی روحانیون نیاز فرهنگی جامعه کنونی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده شامگاه چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مسئول اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل که در محل سالن فرهنگی، هنری فدک اردبیل برگزار شد، تبلیغ و اطلاع رسانی دینی را رسالت اصلی کنشگران فرهنگی، فعالان قرآنی، هیأت‌های مذهبی و علما و روحانیون دانست و اظهار کرد: تبلیغ دینی مفهومی برگرفته از آیات قرآنی است که ۲۷ بار در قرآن آمده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل دینداری و ایمان مردم را مدیون فعالیت‌های تبلیغی علمای دینی بیان کرد و افزود: تبلیغات اسلامی صرفاً یک سازمان یا نهاد فرهنگی نیست بلکه نرم افزار نظام جمهوری اسلامی بوده و روح حاکم بر نظام اسلامی را نمایندگی می‌کند.

وی به وجود ۳ هزار طلبه و روحانی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: روحانیون همیشه پرچمدار اشاعه تفکر و فرهنگ خالص و پویای اسلام ناب محمدی (ص) هستند و علما، فقها و اندیشمندان اسلامی در قرون و اعصار گوناگون برای نشر اسلام و تحقق شعائر دینی گام‌های بسیار بلند و مؤثری برداشتند در استان اردبیل نیز روحانیون در قالب طرح هجرت، مستقر و امام محله و نیز خواهران طلبه و مبلغ به تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی در مناطق مختلف بویژه مناطق محروم و دور افتاده هستند.

حجت الاسلام جعفرزاده از فعالیت ۱۲۰۰ هیئت مذهبی در اردبیل خبر داد و افزود: در استان دارالارشاد و حسینی اردبیل در طول سال بویژه در ایام محرم و صفر شاهد برنامه‌های فرهنگی و دینی در هیئت‌های مذهبی هستیم که با حضور ۱۲۰۰ مداح، ۳۲ کانون فرهنگی، تبلیغی و ۵۰ انجمن اسلامی در مناطق مختلف از جمله مرکز استان و شهرستان‌های تابعه در راستای احیای شعائر دینی پیش قدم بوده و در جذب نیروهای جوان و فعال فرهنگی تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از زحمات حجت الاسلام عزیز صابر تقدیر و حجت الاسلام صابر طهماسبی به عنوان مسئول جدید اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل معرفی شد و از خادمان قرآنی، فعالان فرهنگی و نیز برندگان مسابقه قرآنی بیان روشن با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تجلیل شد.

کد خبر 5521535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha