ضمن اشاره به گفتگوهای تهران و ریاض؛

وزیر خارجه عراق از رایزنی‌های ایران با اردن و مصر در بغداد خبرداد

وزیر خارجه عراق از رایزنی‌های ایران با اردن و مصر در بغداد خبرداد

وزیرخارجه عراق گفت: محور سفر مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر پیشبرد امور عراق به عربستان، گفتگوهای تهران و ریاض بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «فؤاد حسین» وزیرخارجه عراق ظهر امروز پنج شنبه با شبکه سعودی الحدث درباره مسائل مختلف منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کرد.

وی در ارتباط با سفر مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر پیشبرد امور عراق به عربستان سعودی گفت که محور این گفتگوها روابط تهران و ریاض بوده است.

وزیرخارجه عراق تاکید کرد: در سفر الکاظمی به ریاض بر پشتیبانی عراق از گفتگوهای ایران و عربستان تاکید شد. در سفر اختلاف ریاض و تهران بر سر مساله یمن مطرح شد و نخست وزیر عراق علنی شدن گفتگوها میان تهران و ریاض را به عنوان یک پیشنهاد مطرح کرد.

وی افزود: ما جدیت ایران درباره برقراری آتش‌بس در یمن را احساس کردیم و سعی می‌کنیم نقشی محوری در روابط میان تهران و واشنگتن ایفا می‌کنیم.

فؤاد حسین همچنین از رایزنی‌های جداگانه میان تهران با اردن و مصر، به میزبانی بغداد پایتخت عراق خبر داد. وزیر خارجه عراق در ادامه گفت: روابط عراق و عربستان سعودی بسیار خوب دنبال می‌شود و به طور مداوم در حال پیشرفت در این روابط هستیم.

فؤاد حسین همچنین در ادامه گفتگو با این شبکه سعودی از تمایل تهران برای گشایش کانال ارتباطی با قاهره خبر داد وی همچنین از مشارکت بغداد در نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که قرار است با حضور اردن و مصر و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برگزار شود، خبر داد.

وزیرخارجه عراق در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به برخی اختلافات میان این کشور با ایران و ترکیه، گفت: مشکلات عراق با ایران و ترکیه با گفت‌گو حل خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به حملات مکرر ارتش ترکیه به اقلیم کردستان عراق، بیان کرد: طرفی که اقلیم کردستان را هدف قرار می‌دهد، تلاش دارد میان بغداد و اربیل و در داخل این اقلیم بحران سازی کند، اما حملات به اقلیم کردستان عراق به صورت موقت در روزهای آینده متوقف خواهد شد.

کد خبر 5527526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha