۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۸:۱۷

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری از کرونای خراسان‌جنوبی:

آمارهای کرونایی خراسان جنوبی صعودی شد/دستورالعمل‌ها مراعات شود

آمارهای کرونایی خراسان جنوبی صعودی شد/دستورالعمل‌ها مراعات شود

بیرجند-دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری از کرونای خراسان‌جنوبی با اشاره به افزایش نسبی آمارهای بیماران سرپایی و بستری کرونایی استان گفت: دستورالعمل‌های بهداشتی به طور جدی مراعات شود.

غلامرضا شریف‌زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش نسبی آمار مبتلایان و بستری‌های کرونایی در خراسان جنوبی اظهار کرد: بیماران سرپایی ما از دو مورد در هفته گذشته به ۴ تا ۶ نفر افزایش پیدا کرده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: بیماران بستری ما نیز از یک- دو نفر در هفته گذشته به حدود ۵-۶ نفر رسیده است که یک هشدار محسوب می‌شود.

شریف زاده با اشاره به اینکه موارد مثبت ما نیز از ۴-۵ نفر به حدود ۱۴-۱۵ نفر رسیده است، یادآور شد: مهمترین علت افزایش آمارها بی توجهی مردم نسبت رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون در خراسان‌جنوبی مجموع واکسن‌های تزریق شده یک میلیون و ۳۴ هزار و ۳۵۷ دُز رسیده است، گفت: ۹۳.۴ دُز اول، ۸۴.۶ دُز دوم و تنها ۴۰.۳ درصد دُز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

دبیر ستاد دانشگاهی و پیشگیری از کرونا یادآور شد: بارها به هم استانی‌های عزیز گفته‌ایم که تزریق واکسن به معنای بی توجهی و بی مبالاتی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیست و حداقل در اماکن بسته از ماسک استفاده کنند.

شریف زاده گفت: خوشبختانه تاکنون در خراسان‌جنوبی شهر در وضعیت قرمز یا نارنجی نداریم و امیدواریم با ادامه مراعات‌ها این وضعیت تداوم یابد.

کد خبر 5529140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha