۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۰

با طرح اتهام علیه رئیس جمهور سابق کلمبیا؛

«مادورو» سطح آماده باش نیروهای مسلح ونزوئلا را افزایش داد

«مادورو» سطح آماده باش نیروهای مسلح ونزوئلا را افزایش داد

مادورو ضمن طرح اتهام علیه رئیس جمهور مستعفی کلمبیا مبنی بر تلاش برای حمله به سیستم ملی برق و شخصیت های دولتی ونزوئلا، افزایش آماده باش نیروهای مسلح کشورش را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا فاش کرد که کلمبیا اخیراً در حال برنامه‌ریزی برای انجام حملاتی علیه سیستم برق ملی و هدف قرار دادن شخصیت‌های دولتی این کشور بوده است.

بر اساس این گزارش، نیکلاس مادورو امروز یکشنبه از نیروهای مسلح ملی بولیواری خواست تا سطح آماده باش را برای مقابله با تهدیدات احتمالی علیه این کشور افزایش دهند.

مادورو که در مراسم ترفیع پرسنل نظامی حرفه‌ای گارد ریاست جمهوری و اداره کل مبارزه با جاسوسی نظامی ونزوئلا سخن می‌گفت، افزود: «ایوان دوکه» رئیس جمهور مستعفی کلمبیا، علی رغم ناتوانی و نفرت خود، می‌خواهد از ونزوئلا انتقام بگیرد و به همین دلیل ما باید هوشیار باشیم. مادورو همچنین خواستار تلاش برای به شکست کشاندن تهدیدهای دولت مستعفی کلمبیا علیه ونزوئلا شد.

این در حالی است که «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهور جدید کلمبیا و نیکلاس مادورو، همتای ونزوئلایی‌اش، چند روز پیش درباره تمایل مشترک خود برای از سرگیری سفر به آن سوی مرزها که از سال ۲۰۱۹ به دلیل قطع روابط دیپلماتیک بین دو کشور با محدودیت‌های قابل توجهی مواجه شده است، صحبت کردند.

پیش از این نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا به نمایندگی از مردم و دولت کشورش، انتخاب گوستاوو پترو به عنوان رئیس جمهوری کلمبیا و «فرانسیا مارکز» به عنوان معاون رئیس جمهور را به مردم کلمبیا تبریک گفته بود.

کد خبر 5529465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha