۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۳۹

وزرای خارجه آلمان و ایرلند مطرح کردند؛ 

نقض برگزیت از سوی انگلیس فاقد توجیه قانونی و سیاسی است

نقض برگزیت از سوی انگلیس فاقد توجیه قانونی و سیاسی است

وزرای خارجه آلمان و ایرلند، رویکرد دولت انگلیس در زیر پا گذاشتن توافق برگزیت را مورد انتقاد قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آلمان و ایرلند اقدام دولت انگلیس برای نقض بندهایی از توافق برگزیت را غیر قابل توجیه می‌دانند.

وزرای خارجه آلمان و ایرلند روز یکشنبه اعلام کردند که هیچ توجیه قانونی یا سیاسی برای طرح «بوریس جانسون» برای نادیده انگاشتن بخش‌هایی از توافق برگزیت در خصوص تجارت با ایرلند شمالی وجود ندارد.

«آنالنا بائربوک» و «سایمون کاوینی» با رد استدلال‌های دولت انگلیس در این باره تاکید کردند که نقض یکجانبه توافق بین‌المللی، که تنها دو سال پیش منعقد شده، فاقد توجیه قانونی است.

وزرای خارجه آلمان و ایرلند در اظهارات خود یادآور شدند که از دستور خارج کردن قوانین، چالش‌های پیرامونی را رفع نمی‌کند. بلکه یافتن راه‌حل‌های بادوام را چالش‌برانگیزتر می‌کند.

بائربوک و کاوینی از دولت انگلیس خواستند تا رویکرد یکجانبه خود را کنار گذاشته و از خود عمل‌گرایی و آمادگی برای سازش با اتحادیه اروپا نشان دهد.

پارلمان انگلیس در حال بررسی قانون جدیدی است که بر مبنای آن به طور یکجانبه ترتیبات گمرکی بین این کشور و ایرلند شمالی را تغییر می‌دهد، ترتیباتی که در ابتدا به عنوان بخشی از توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مورد توافق لندن و بروکسل قرار گرفت. بدین ترتیب بازرسی گمرکی کالاهای وارد شده از ایرلند شمالی به انگلیس لغو می‌شود. در حالیکه بر مبنای قوانین تجاری پسابرگزیت، این قسمت از مرزهای ایرلند شمالی همچنان بخشی از بازار اتحادیه اروپا محسوب می‌شود و اقدام انگلیس نقض این بند خواهد بود.

کد خبر 5529837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha