۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۸:۵۸

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی:

ذیحسابان پاسداران حفاظت و صیانت از بیت المال هستند

ذیحسابان پاسداران حفاظت و صیانت از بیت المال هستند

بیرجند- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: ذیحسابان پاسداران حفاظت و صیانت از بیت المال هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح دوشنبه در مراسم معارفه ذیحساب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به کارکردها و وظایف اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اظهارکرد: یکی از کارکردها در حوزه اقتصادی؛ رونق تولید، اشتغال و رشد شاخص های اقتصادی استان است که برای این هدف اعتباراتی نیز پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ با هدف افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری به متقاضیان طرح های اشتغال، تولیدی و دانش بنیان پرداخت می شود، تصریح کرد: متقاضیان طرح های خود را به دستگاه های مشمول این اعتبارات ارائه می دهند که پس از بررسی در کمیته کارشناسی به کمیته استانی ارسال و در صورت تائید برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه از محل قانون بودجه ۱۴۰۰ تا پایان اسفند ۵۸۰ طرح تصویب شده بود، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون این طرح ها بیش از ۴ برابر افزایش داشته و به دو هزار و ۲۴۸ طرح مصوب رسیده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: میزان اعتبارات جذب شده در این حوزه نیز ۷۷ درصد رشد داشته است.

ذاکریان با بیان اینکه مولد سازی یکی از اهداف تثبیت مالکیت دولت است، ادامه داد: در موضوع مولد سازی به موجب آیین نامه اجرایی دستگاه های اجرایی مکلفند نسبت به شناسایی اموال و دارایی های منقول و غیرمنقول و حقوق مالی مازاد دولت برای مولدسازی و فروش، اقدام کنند.

وی با بیان اینکه از ظرفیت مردمی در شناسایی اموال دولتی نیز بهره گیری می کنیم، عنوان کرد: اگر هر شخص آمار و اطلاعات اموال دولت را که ما به آن دسترسی نداشته ایم بدهد می تواند تا سقف ۵۰ میلیون تومان پاداش دریافت کند.

ذاکریان به حوزه وظایف نظارتی اداره کل امور اقتصادی و دارایی اشاره کرد و بیان داشت: چهار مرحله نظارتی شامل نظارت قبل خرج، حین خرج، پس از خرج و نظارت ضمنی را داریم.

وی با بیان اینکه نظارت قبل و حین خرج از مهم ترین بخش های نظارتی است که توسط ذیحسابان انجام می شود، گفت: نقش ذیحسابان در پیشگیری و مبارزه با مفاسد مالی بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی عنوان کرد: ذیحسابان پاسداران حفاظت و صیانت از بیت المال هستند.

ذاکریان رمز موفقیت دستگاه ها را در تعامل با ذیحسابان در اجرای قوانین و مقررات دانست و افزود: جذب به موقع اعتبارات تملک دارایی ها مورد توجه قرار گیرد.

در پایان این مراسم با تقدیم لوح تقدیر از زحمات ذیحساب سابق تقدیر و «محمد برادران» به عنوان ذیحساب جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی معرفی شد.

کد خبر 5535226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha