۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۱۹

امام جمعه بوانات:

واقعه غدیر خم نقش سرنوشت‌سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشت

واقعه غدیر خم نقش سرنوشت‌سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشت

بوانات - امام جمعه بوانات گفت:واقعه غدیر خم، نقش سرنوشت‌سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشت زیرا در این واقعه، پیامبر اکرم (ص) مهم‌ترین مأموریت دوران پیامبری خود را به انجام رساند.

حجت الاسلام علی مدد زارع در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکیدبر اهمیت غدیر، اظهار کرد: آیه یا اَیُّهَا الرَّسولُ بَلِّغْ ما اُنْزِلَ اِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ اِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النّاسِ اِنَّ اللهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرینَ که پیش از اعلام رسمی ولایت امیر مؤمنان علی علیه السلام نازل شد، بیانگر اهمیت فوق العاده غدیر و از سوی دیگر، نشان دهنده نگرانی‌های رسول خدا صلی الله علیه و آله درباره انتصاب علی علیه السلام به ولایت است.

وی تاکید کرد: قرآن کریم، آشکارا اعلام نشدن ولایت علی علیه السلام را مساوی با ناتمام ماندن رسالت می‌داند و در مقابل نگرانی‌هایی که رسول خدا صلی الله علیه و آله داشت، وعده حفظ و حراست به ایشان داده می‌شود.

امام جمعه بوانات ادامه داد: آیه‌ای که پس از اعلام ولایت امام علی علیه السلام در غدیر نازل شد، موجی از شادی را در دل‌های مؤمنان پدید آورد و آرامش و اطمینان خاطر به آنان بخشید.

حجت الاسلام زارع بیان داشت: در واقع غدیر و معرّفی امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) به‌عنوان ولیّ امر امّت اسلامی و جانشین پیغمبر، یکی از بزرگترین و مهمترین نعمت‌های خداوند متعال بود؛ همانطور که خود اصل نبوّت و رسالت، منّت الهی و نعمت بزرگ الهی بود.

او غدیر پیام آور حکومت الهی و عدل علوی دانست و گفت: اهمیت و گرامیداشت این روز به دلیل انتصاب حضرت علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) به عنوان وصی و جانشین بلافصل حضرت محمد (ص) است.

امام جمعه بوانات ادامه داد: واقعه غدیر خم، نقش سرنوشت‌سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشت زیرا در این واقعه، پیامبر اکرم (ص) مهم‌ترین مأموریت دوران پیامبری خود را به انجام رساند؛ مأموریتی که انجام آن به منزله رساندن پیام رسالت حضرت محمد (ص) بود و کوتاهی در مورد آن باعث از بین رفتن زحمات چندین ساله ایشان می‌شد.

کد خبر 5540726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha