۱ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۰۲

در گفت و گو با مهر اعلام شد؛

سیل استهبان ١۵ کشته به همراه داشت/عدم اطلاع رسانی هواشناسی

سیل استهبان ١۵ کشته به همراه داشت/عدم اطلاع رسانی هواشناسی

شیراز- فرماندار شهرستان استهبان گفت: سیل تابستانه در شهرستان استهبان ١۵ کشته و ٨ مفقودی به همراه داشت.

یوسف کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: حادثه سیل در استهبان تاکنون ١۵ فوتی داشته که از این میزان ١٢ جسد شناسایی شده ٣ جسد شناسایی نشده است این در حالی است که این حادثه ٨ مفقودی داشته است.

وی ادامه داد: حوالی ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه بارندگی در حوزه بالادست رودخانه رودبال شکل گرفت و این بارندگی باعث سیل تابستانی شد.

فرماندار استهبان در خصوص عدم اطلاع رسانی اداره کل هواشناسی نیز بیان کرد: هیچ نامه نگاری در خصوص بارندگی توسط اداره کل هواشناسی صورت نگرفته است و هواشناسی در خصوص بارندگی در روز جمعه اعلام نکرده بود.

او در خصوص خسارت‌های احتمالی نیز عنوان کرد: این سیل به حوزه کشاورزی شهرستان آسیب وارد کرده است ولی منازل دچار مشکل نشده است.

کارگر ادامه داد: نیروهای امدادی از شهرستان‌های اطراف استهبان به منطقه آمده و فعالیت‌های امدادی و شرایط امداد رسانی نیز با حضور نیروهای امدادی تسهیل یافته است.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

کد خبر 5544545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • اکبر IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      1 0
      رئیس هواشناسی و برکنار کنید
    • پری IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      2 1
      این حرف دروغ محضه. من خودم با گوشای خودم در اخبار ساعت ۱۴ دیروز شنیدم که آقای اصغری هواشناس هشدار دادن که در جنوب بلوچستان، کرمان و استان فارس بارندگی سیل‌آسا خواهیم داشت و از بودن در مسیر روان‌آب‌ها بپرهیزید. بی‌کفایتی خودشو با اتهام به دیگران می‌پوشونن ایشون.
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      قطعا شهردار و فرماندار و استاندار ، همه مقصر هستند . اما متاسفانه هیچوقت ، هیچ مسئولی ، مسئولیت پذیر نیست . اینهمه حادثه منجر به فوت ، هر روز ، هر ماه ، هر سال ، تکرار و تکرار میشه و احدی نه استعفا میده و نه برکنار میشه . انگار که جان انسانها هیچ ارزشی نداره .
    • شهروند IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      1 0
      فقط تاسف صدتاسف،بخاطر بی مدیریتی،و اطلاع رسانی، عدم اگاهی،هواشناسی منطقه،خوب جون مردم ارزش قائل نیستیداگرعزیزان،مسولین دراین سیل،وسیل سالهای گذشته حافظیه میمردن،تکرارنمیشد.مسولین خاطی بایدبرکنارشوند.😢
    • رضا IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      0 0
      چراراننده پراید دنده عقب نرفت بخدا فرصتش داشت ولی خدا بهشون صبر بده