۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۴۳

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه کنگو؛

لاوروف: حمله موشکی به اودسا، مانعی برای صادرات غلات اوکراین نیست

لاوروف: حمله موشکی به اودسا، مانعی برای صادرات غلات اوکراین نیست

وزیر امور خارجه روسیه امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه کنگو گفت: توافقنامه صادرات غلات، تأثیری بر عملیات ویژه روسیه در اوکراین ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز در سخنانی تصریح کرد که حمله موشکی به زیرساخت های نظامی اوکراین در بندر «اودسا» مانعی برای صادرات غلات این کشور به شمار نمی رود.

وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به اخبار منتشره در رسانه های غربی مبنی بر به خطر افتادن توافقنامه امضاء شده در استانبول در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه کنگو در این خصوص گفت: این حمله به هدف نظامی بودو مانعی برای صادرات غلات این کشور نیست.

«سرگئی لاوروف» در این باره ادامه داد: هیچ چیزی در توافقنامه امضاء شده غلات توسط روسیه وجود ندارد که مانع از ادامه حمله به زیرساخت های نظامی در اوکراین شود. هیچ چیزی در اسناد لغو محدودیت های عرضه محصولات روسیه برای صادرات و کمک روسیه در صادرات غلات اوکراینی وجود ندارد که مسکو را از ادامه عملیات ویژه و حمله به اهداف نظامی منع کند، جای تعجب نیست که این موضع فدراسیون روسیه در غرب تحریف شده است.

لاوروف در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک گفت: اصولاً همکاران غربی ما در ارائه هرگونه اخبار به شکلی تحریف شده، منحصراً به شکلی که می‌ توان از آن علیه فدراسیون روسیه استفاده کرد، ماهر شده‌ اند که دیگر من را شگفت‌ زده نمی‌ کند.

در همین رابطه، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه ساعاتی پیش گفت که حمله اخیر به بندر اودسا بر روند صادرات غلات از این بندر بی تاثیر خواهد بود.

«دیمیتری پسکوف» امروز اعلام کرد که حمله موشکی روسیه به بندر اودسا اوکراین بر صادرات غلات تأثیری نخواهد گذاشت، با این حال سازمان ملل باید در جهت به نتیجه رسیدن توافق مهم صادرات غلات، از برداشتن محدودیت های صادراتی علیه روسیه اطمینان حاصل کند.

سخنگوی کرملین یادآور شد که روسیه در حمله موشکی روز شنبه زیرساخت های نظامی را هدف قرار داده است.

روز شنبه و ساعاتی پس از توافق چهارجانبه استانبول درباره صادرات امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین، مقامات دولتی اوکراین مدعی شدند روسیه برخلاف توافق، به بندر اودسا حمله کرده است!

کد خبر 5547155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha