۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۳۱

معاون جهاد کشاورزی اردبیل:

۷۵ درصد ذخیره آب در بخش کشاورزی اردبیل مصرف می‌شود

۷۵ درصد ذخیره آب در بخش کشاورزی اردبیل مصرف می‌شود

اردبیل- معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: میزان ذخیره آب در ۵۰ سد مخزنی اردبیل حدود ۴۰۰ میلیون متر مکعب است و ۷۵ درصد ذخیره آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رضا خواجوی عصر چهارشنبه در دیدار با فرماندار شهرستان خلخال اظهار کرد: میزان ذخیره آب در ۵۰ سد مخزنی اردبیل حدود ۴۰۰ میلیون متر مکعب است که ۷۵ درصد ذخیره آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از تولیدات داخلی در ایران به صورت آبی تولید می‌شود، گفت: بیش از ۱۲۰ هزار بهره بردار کشاورزی برای تولید ۴ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور فعالیت می‌کنند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: بیش از ۲ و نیم میلیون بهره بردار عهده دار تولیدات کشاورزی انواع محصولات زراعی و باغی هستند که که ارزش محصولات تولیدی سالانه کشور بالغ بر ۵۵ میلیارد دلار است.

خواجوی ادامه داد: کشاورزی یکی از شغل‌های ریسک پذیر بوده که میزان درآمد از این بخش ده درصد است در حالی که سود تسهیلاتی که بانک‌ها این بهره برداران اعطا می‌کنند ۱۸ درصد است که عملاً قدرت بازپرداخت این وام‌ها را ندارند.

وی افزود: پایین بودن سطح دانش فنی بهره برداران، کمبود ارقام مقاوم به خشکی، مشکل تاریخ کشت، کمبود ماشین‌آلات مناسب کشاورزی، ضعف شدید سیستم آموزشی، عدم پرداختن به آموزش کاربردی و فنی و عدم توجه جدی به موضوع پژوهش‌های کاربردی از مشکلات عمده بخش کشاورزی است.

کد خبر 5549013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha