۳ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۴۷

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

پاسخ آمریکا به پیشنهادهای ایران «معقول» بود

پاسخ آمریکا به پیشنهادهای ایران «معقول» بود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید پاسخ آمریکا به پیشنهادها و نظرات ایران در مذاکرات رفع تحریم‌ها، «معقول و منطقی» است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «جوزف بورل»، مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پنچ‌شنبه اعلام کرد توافق هسته‌ای رو به پیشرفت بوده و پاسخ آمریکا به نظرات ایران در گفت‌وگوهای رفع تحریم‌ها «معقول» است.

وی همچنین افزود: موفقیت توافق هسته‌ای با ایران، یعنی نفت بیشتری وارد بازار خواهد شد.

شامگاه چهارشنبه «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: واشنگتن بررسی پیشنهادهای ایران در خصوص پیش‌نویس توافق هسته‌ای را تکمیل کرده و به اتحادیه اروپا ارسال کرده ایم.

پیش از آن ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز خبر داده بود که «تهران پاسخ دولت آمریکا به نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوعات باقی مانده در مذاکرات رفع تحریم، از طریق هماهنگ کننده اروپایی گفتگوها عصر چهارشنبه دریافت کرده بود.»

به گفته کنعانی «بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغاز شده و جمهوری اسلامی ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود در این رابطه را به هماهنگ کننده اعلام خواهد کرد.».

ایران ۲۴ مرداد نظرات و پیشنهادها و ملاحظات خود را درباره متن پیشنهادی اتحادیه اروپا به عنوان متن نهایی توافق برای طرف‌های برجام ارسال کرد. جوزف بورل نظرات و پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا را هم معقول و منطقی دانست.

کد خبر 5572930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      0 0
      ای بابا همه پاسخشون معقوله پس این وسط عدم توافق تقصیر کیه؟!