۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۲۶

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی:

۱۵ هزار نفر درخراسان جنوبی رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

۱۵ هزار نفر درخراسان جنوبی رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

بیرجند- مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح های مختلف در استان، تاکنون حدود ۱۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اربابی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی از شهریور ۱۴۰۰ تا شهریور سال جاری بیان کرد: حذف نسخ کاغذی بیمه سلامت با نسخه نویسی الکترونیکی یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای دیماه سال گذشته مقرر شده تجویز نسخه مطابق با قانون باید فقط از درگاه الکترونیک انجام شود، اظهار کرد: همچنین نسخه کاغذی حذف و هیچ پرداختی خارج از سامانه نسخه نویسی الکترونیکی انجام نشود.

اربابی با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیکی در استان خراسان جنوبی با اقدامات انجام شده، ۱۰۰ درصد محقق شده است، گفت: در حال حاضر حدود ۹۸ درصد از مؤسسات و مراکز درمانی سطح استان طرف قرارداد این اداره کل هستند.

وی با بیان اینکه تنها تعداد اندکی از دندان پزشکان، پزشکان متخصص و فوق تخصص فاقد قرارداد بوده و در مرحله بازدید و عقد قرارداد هستند، افزود: دسترسی ثبت نسخه الکترونیک در سامانه بیمه سلامت برای پزشکان و مراکز درمانی غیر طرف قرارداد ایجاد شده تا فرآیند الکترونیکی نسخه نویسی دچار مشکل نشود و مردم بتوانند خدمات مورد نیاز خود را الکترونیکی دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی برنامه نظام ارجاع و پزشک خانواده شهری صندوق بیمه سلامت همگانی را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: از ابتدای آذرماه سال گذشته برنامه پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع برای بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی اجرایی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵ پزشک عمومی دو پزشک متخصص در سطح استان به صورت فعال در این طرح مشارکت دارند، اظهار کرد: از مجموع جمعیت ۸۷ هزار نفری صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق سایر اقشار نظام ارجاع، حدود ۶۳ هزار نفر از جمعیت هدف به پزشکان خانواده شهری انتساب داده شده و برای سایرین هم در حال اجرا است.

بیمه ۱۵ هزار نفر به صورت رایگان

اربابی اظهار کرد: برنامه پوشش همگانی بیمه سلامت و بیمه رایگان افراد مناطق کم برخوردار و سه دهک پایین از دیگر خدمات انجام شده در یک سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: این طرح اواخر سال گذشته اجرایی شده و تاکنون سه هزار نفر از افراد فاقد بیمه شناسایی و تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار گرفتند.

اربابی با بیان اینکه در اردیبهشت ماه جاری هم برنامه تکمیل پوشش همگانی بیمه سلامت توسط سازمان بیمه سلامت ایران کلید خورد، گفت: در مرحله اول با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیمه پایه سلامت پنج میلیون ۴۰۰ هزار نفر از سه دهک پایین جامعه به صورت رایگان توسط سازمان بیمه سلامت فعال شد.

وی ادامه داد: سهم اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی از این آمار، ۱۰ هزار و ۲۱ نفر بود که تا پایان سال ۱۴۰۱ بیمه آنان فعال است.

بنا به گفته مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اجرای این برنامه، در مجموع حدود ۱۵ هزار نفر تاکنون تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار گرفتند.

وی ساخت و افتتاح ساختمان اداری بیمه سلامت شهرستان بشرویه و تحت پوشش قرار گرفتن هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری را از دیگر خدمات یک سال گذشته دانست و افزود: در این طرح زوجین تا سن ۴۹ سال برابر قانون می‌توانند از خدمات نازایی و ناباروری تا سه دوره بهره مند شوند.

تشکیل ۱۱۵ پرونده ناباروری

اربابی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری را برابر تعرفه دولتی و عمومی غیردولتی برای زوج‌هایی که نیاز به درمان دارند را پرداخت می‌کند.

اربابی بیان کرد از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۱۱۵ پرونده ناباروری تشکیل شده و بالغ بر هزار و ۴۳۰ میلیون ریال بابت این بیمه شده‌ها توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در راستای کمک به هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور، در طول سال گذشته و سه ماهه نخست سال جاری هم، ۱۴ پرونده خسارت متفرقه دریافت شد، اظهار کرد: در مجموع حدود ۳۸۰ میلیون ریال بابت آن به این بیمه شدگان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح دارو یار، انتقال یارانه ارز دارو از ابتدای زنجیره یعنی تولیدکننده و واردکننده به انتهای زنجیره یعنی مصرف کننده، بیان کرد: این طرح از ۲۳ تیرماه سال جاری در خراسان جنوبی همزمان با سایر استان‌های کشور و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی آغاز شد.

اربابی با بیان اینکه با اجرای این طرح برای مصرف کننده دارو هیچ افزایش قیمتی ناشی از سیاست ارزی وجود ندارد، گفت: همچنین تفاوت نرخ دارو حاصل از این سیاست در داروخانه‌ها توسط بیمه‌های پایه پرداخت می‌شود.

وی به روز کردن مطالبات مؤسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد و یکسان شدن حق بیمه افراد تبعی سه و دو در صندوق کارکنان دولت را از دیگر اقدامات انجام شده دانست.

کد خبر 5573975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha