۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۳۰

در صورت تصویب طرح پارلمان کالیفرنیا؛

آمریکا عاملان انتشار اطلاعات غلط درباره کرونا را مجازات می‌کند

آمریکا عاملان انتشار اطلاعات غلط درباره کرونا را مجازات می‌کند

پارلمان ایالت کالیفرنیا طرحی تصویب کرده که در صورت تبدیل به قانون، هر پزشکی که اطلاعات نادرست درباره بیماری کرونا منتشر کند، مجازات خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک‌تایمز، قانون‌گذران پارلمان ایالت کالیفرنیا طرحی را تصویب کردند که به موجب آن، از این پس اگر پزشکی درباره پیشگیری یا واکسیناسیون بیماری کرونا، اطلاعات نادرست منتشر کند، مجازات خواهد شد.

این طرح برای تبدیل به قانون باید به امضای «گوین نیوسام»، فرماندار ایالت کالیفرنیا نیز برسد. فرماندار تاکنون موضع خود را نسبت به این طرح اعلام نکرده، اما برای امضای آن ۳ هفته فرصت دارد.

به نوشته نیویورک‌تایمز، اگر نیوسام این طرح را امضا کند، کالیفرنیا نخستین ایالتی خواهد بود که برای معضل اطلاع‌رسانی نادرست درباره بیماری کرونا در آمریکا، راه‌حلی قانونی ارائه داده است؛ مشکلی که انجمن پزشکی آمریکا و دیگر گروه‌های پزشکی می‌گویند تأثیر همه‌گیری کرونا را وخیم‌تر کرده و منجر به مرگ هزاران نفر شده است.

بر اساس این قانون جدید، انتقال اطلاعات پزشکی غلط یا گمراه‌کننده به بیمار، تحت عنوان «رفتار غیرحرفه‌ای» شناسایی شده و «هیئت پزشکی کالیفرنیا»، در جایگاه مسئول صادرکننده مجوز کار پزشکان، مجازات‌ها را تعیین می‌کند. مجازات این نوع جرم در ایالت کالیفرنیا، تعلیق یا لغو مجوز طبابتِ پزشک خاطی خواهد بود.

آن‌گونه که نیویورک‌تایمز نوشته تصویب این طرح موجب نگرانی‌هایی درباره آزادی بیان پزشکان شده، اما حامیان این طرح استدلال می‌کنند که آسیب‌های گسترده ناشی از انتشار اطلاعات غلط مستلزم پاسخگو کردن پزشکان نالایق یا بدنیت است.

کد خبر 5577167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha