۸ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۱۸

طبق نتایج یک نظرسنجی؛

نیمی از آمریکاییها معتقدند جنگ افغانستان اشتباه بوده است

نیمی از آمریکاییها معتقدند جنگ افغانستان اشتباه بوده است

یک سال پس از خروج خفت بار آمریکا از افغانستان نیمی از مردم آمریکا به این باور رسیده که جنگ در افغانستان اشتباه بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک سال پس از خروج خفت بار آمریکا از افغانستان نیمی از مردم آمریکا به این باور رسیده که جنگ در افغانستان اشتباه بوده است.

نتایج نظر سنجی گالوپ، که روز سه شنبه منتشر شد، حکایت از نوعی دو دستگی در میان مردم آمریکا در خصوص اشغال غیر قانونی افغانستان از سوی نظامیان این کشور دارد.

این نظرسنجی نشان می دهد که ۵۰ درصد شرکت کنندگان آمریکایی در این نظرسنجی معتقدند آمریکا در اعزام نیرو به افغانستان در سال ۲۰۰۱ دچار اشتباه شده است.

اگرچه اشغال غیر قانونی و ۲۰ ساله افغانستان در نهایت به شکست و خروج تحقیرآمیز آمریکا از این کشور منجر شد با این حال ۴۶ درصد از آمریکایی ها نظری خلاف این را دارند و معتقدند واشنگتن تصمیم درستی اتخاذ کرده است.

در بخش تفکیک حزبی نظرسنجی گالوپ نیز حدود ۵۸ درصد از دموکرات ها و ۵۳ درصد از رای دهندگان مستقل اعلام کردند که راه اندازی جنگ در افغانستان یک اشتباه بوده است. این در حالیست که تنها ۳۷ درصد از رای دهندگان جمهوری خواه چنین نظری را دارند.

نظرسنجی گالوپ از اول تا ۲۳ اوت با مشارکت هزار و ۶ نفر در ۵۰ ایالت ایالات متحده و منطقه کلمبیا برگزار شد.

کد خبر 5577623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha